Kan man byta flygplats vid ombokning SAS?

Bokat av har jag gjort, men aldrig bokat om hos SAS. Vad är begränsningarna? Kan jag byta flygrutt?

Hos KLM kan man t.ex. ändra flygplats medan hos BRA har jag behövt resa samma linje. Jag misstänker att SAS är mer likt BRA än KLM här eftersom inget annat sägs, men vore bra att få det bekräftat. Försökt läsa https://www.sas.se/kundservice/boka-om-andra-biljett/ men står inget om det utan endast tidsbegränsning.

Om det är en betald resa så har jag aldrig lyckats med att byta ort. Har försökt så sent som en månad sedan men fick nej.

Precis som föregående inlägg från [mention]LPC123 [/mention] kan du inte byta varken avreseort eller destinationsort när vi pratar revenue biljetter. Vad jag känner till kan du byta destinationsort enbart då SAS skulle ställa in din flight och det inte finns andra alternativ den dagen till din original destination samt att du förstås godkänner den nya destinationsorten. Mycket beror också på agentens vilja.

Formellt sett tror jag att du faktiskt *kan* byta just flygplats, men inte hela rutten. Alltså, det fungerar om du skulle byta detonationsflygplats i samma stad, men inte annars. Dock finns det ju ganska få platser sas flyger till mer än en flygplats i - finns det annat än Milano (Linate och Malpensa) och numera New York (Newark och JFK). Har till och från funnits på London men inte nu väl?

mha321 skrev:Formellt sett tror jag att du faktiskt *kan* byta just flygplats, men inte hela rutten. Alltså, det fungerar om du skulle byta detonationsflygplats i samma stad, men inte annars. Dock finns det ju ganska få platser sas flyger till mer än en flygplats i - finns det annat än Milano (Linate och Malpensa) och numera New York (Newark och JFK). Har till och från funnits på London men inte nu väl?Klicka för att utvidga...
Det kan du faktiskt ha rätt i! Jag hade bokat till ARN men ville ändra det till UME men det gick inte. 2 flygplatser i samma stad kan funka dock

Back