Senaste nytt

Kan man boka First Class award med Eurobonus? (svar: JA)

Senator

Moderator
Ja, den kommer vara nya F med både säng och stol. Det är bara en B744 från Frankfurt som har gamla F kvar och det verkar som den är inne på ombyggnation nu om jag inte missförstått. Blir väl en 3h i FCT. :cool:

Har åkt den konfigurationen tidigare och det måste vara den bästa F som finns? kanske inte lika provat som SQ suites, men riktigt skönt att ha en bäddad säng och en stor fåtölj att hoppa emellan på en så lång F-flygning.

Kul Roger! Jag drog nitlotten på alla mina 3 segment förra året med 3x gamla B747-400 produkten :( Med min tur, så blir väl min resa i juli med B747-8i "EQUIPMENT CHANGE" en timma innan resan till då..... den ensamma B747-400 med gamla stolen..

Jag tror fortfarande att alla som sparar EB poäng för att resa i F med andra bolag bör göra det snart av olika skäl. Om vi tar detta bolag för bolag:
Lufthansa - nu enbart 8 stolar på alla flygplan med F. Det var väl så sent som 2010 eller 2011 att det fanns 16 stolar på en B747-400. Så mindre stolar, mer restriktiva regler för uppgradering, men också vissa billigare "A"-klass biljetter som gör att vissa kanske helt enkelt köper.
Swiss - nu enbart 8 stolar på alla flygplan med F. A330-200 hade 12 stolar, men dessa är borta. Relativt stor "captive audience" och förmögen hemma marknad är att jag ofta ser en full kabin när jag åker med Swiss.
United - är väl också på väg ner från 14 till 12 stolar på B777, och bara 6 stolar på B767
Singapore - nu är det väl "bara" A380 och B77W som kör deras senaste intercont produkt, och dessa kommer vi knappt åt
Thai - kanske A380 med Thai är en möjlighet, då det finns 12 stolar men nya konfig B747-400 går från 14 till 9 stolar, så följer trenden med mindre antal stolar
TAM - på väg bort från Star Alliance, och 4 stolar är allt man har

Air China, All Nippon och Asiana kan jag för lite om att säga något. Men känslan är att det blir mindre tillgängliga stolar.

Jag vet att många vill till FCT och åka med LH, det är trevligt. Kan man göra det nu hade jag gjort det..

Ett annat tips är jo att spara 2 500kr i månaden i ett år, så kan jag garantera F :) Det kommer nog flera 25 000kr erbjudanden från London, och det bästa sätt att prova LH F är att köpa resan. Så LHR-MUC-FRA-IAD-ATL t/r för 25 000kr + ARN-LHR i BA CE för 2 500kr så har ni det! Med tanke på vad människor här inne är villiga att betala för upplevelser, så är det väl inte så illa om man har ett sparkonto där man flyttar 2 500kr per månad till, och ett år senare kan man åka F.... på riktigt... Lägger man poängen till UAMP eller M&M får man även 300% på LH bokningsklass "A" så det borde allt som allt ge ca 40 000 miles hos båda och det kan man göra mycket roligt med sen.

"Just a thought"
 
Last edited:

mankan69

Medlem
Har inte läst alla trådarna i detta inlägg, vad kostar en LH First tor till USA resp Asien i Eurobonus poäng?
 

011430121

Medlem
Förmodligen en korkad fråga, men om man har tur och får en resa i F på EB poäng, och bokar 14 dagar för utresan, när kan man boka returen om vill stanna ut i 17 dagar?
 

jumbooze

Medlem
Förmodligen en korkad fråga, men om man har tur och får en resa i F på EB poäng, och bokar 14 dagar för utresan, när kan man boka returen om vill stanna ut i 17 dagar?

Boka utresa&återresan när det är 14 dagar kvar till hemresan
eller boka enkel & betalar 60% av returpriset och boka retur när den öppnas 14 dagar innan OCH om det finns, ha en backup för återresan typ boka C
 

Peppep

Medlem
Ja, den kommer vara nya F med både säng och stol. Det är bara en B744 från Frankfurt som har gamla F kvar och det verkar som den är inne på ombyggnation nu om jag inte missförstått. Blir väl en 3h i FCT. :cool:
Det er fortsatt fem av 744-ene som ikke har ny F enda, i følge Flyertalk: New First class retrofit thread - FlyerTalk Forums

"The following B744s have not been retrofitted as of June 2013:
D-ABTF, D-ABTH, D-ABVD, D-ABVE and D-ABVF. "
 
Toppen