Senaste nytt

Kan jag uppgradera mig kvällen innan på Arlanda?

bnr

Medlem
Stämmer den servicen har man tagit bort, men vissa av medarbetarna i loungen med servicekänsla slår en signal till Servicecenter på F-piren och får man ett OK så skriver de ut ett nytt boardingkort.
Jag fick nej på den frågan i fredags. Tycker det är helt idiotiskt att de inte kan göra det åt en.
Man får snällt och svenskt hålla käften, knalla bort till F-piren, genom en passkontroll och prata med ett servicecenter som kunde ha svarat på frågan över telefon på 15 sekunder, för att få ett nej, sedan behöva gå genom ytterligare en passkontroll, en transfer security och promenera tillbaka till loungen.

Customer oriented... not so much...
 

011430121

Medlem
Jag fick nej på den frågan i fredags. Tycker det är helt idiotiskt att de inte kan göra det åt en.
Man får snällt och svenskt hålla käften, knalla bort till F-piren, genom en passkontroll och prata med ett servicecenter som kunde ha svarat på frågan över telefon på 15 sekunder, för att få ett nej, sedan behöva gå genom ytterligare en passkontroll, en transfer security och promenera tillbaka till loungen.

Customer oriented... not so much...
Helt enig med dig. Ibland undrar man vem som kommer på sådana här "ändringar" det kan inte vara en person/avdelning som sätter kunden i centrum i alla fall.
Det är mycket som vi skall demonstrera mot den 1 maj i Frösunda
 

Hachans

Medlem
Är inte direkt krångligt såvida du inte har väldigt mycket som måste packas ur i en säkerhetskontroll.
Precis bredvid servicedisken finns en utgång så du kommer till passkontrollen och direkt efter den har du transfer security till höger (innan bagagebanden) och du är då inne i terminalen igen och får gå några minuter till loungen. De gånger jag passerat transfer security har det aldrig varit folk där, klart du kan ha otur och hamna bakom en flight med mycket transfer pax från F-piren men det hör inte till vanligheterna skulle jag säga att det är någon nämnvärd kö.

Nä, vi är ju två som reser så jag kan ju faktiskt parkera mitt sällskap i loungen med ett glas vin och bagaget och gå bort utan bagage och bara pass. behöver jag båda passen tro, eller bara bokningen?
 

bnr

Medlem
Nä, vi är ju två som reser så jag kan ju faktiskt parkera mitt sällskap i loungen med ett glas vin och bagaget och gå bort utan bagage och bara pass. behöver jag båda passen tro, eller bara bokningen?
Bokningen bör räcka. Finns ingen anledning för servicecentret att ha som krav att se passen.
 
Toppen