Senaste nytt

Kan jag komma åt Eurobonus poängen när jag bokat SAS flyg genom Super Saver

TessanJ

Ny medlem
hej
Jag har bokat resa till Filippinerna. Vi flyger SAS under sträckorna Arlanda-Köpenhamn samt Köpenhamn-Hong Kong (samma på hemvägen).

Nu till mitt problem. Jag har bokat flygbiljetterna genom Super Saver. Kan man ändå komma åt sina SAS poäng eller förlorar man dom extersom man bokat genom det företaget?

hej
Jag har bokat resa till Filippinerna. Vi flyger SAS under sträckorna Arlanda-Köpenhamn samt Köpenhamn-Hong Kong (samma på hemvägen).

Nu till mitt problem. Jag har bokat flygbiljetterna genom Super Saver. Kan man ändå komma åt sina SAS poäng eller förlorar man dom extersom man bokat genom det företaget?
det bör gå att tjäna poäng ändå, det är ju SAS som flyger... se till att registrera ditt bonuskort. Redan i din bokning om det går. Annars vid incheckning och om det inte heller går av någon anledning så testa efterregistrera.

Det inte bara "bör gå" utan man tjänar poäng. Det är INTE som i hotellprogram där bokningar genom tredjepartsaktörer inte genererar poäng.

hej

Som redan har nämnts så ska du få poäng för dessa sas flighter. Hur många poäng det blir beror på om du bokade före eller efter 1a oktober. Bokningar innantill går på den gamla tabellen, bokningar efter har minst 50% reducering av intjäning förutsatt att flighten går efter 1a december.

För övrigt kan det bli Eurobonus-poäng även för övriga sträckor (beroende på vem som utför flygningarna). Borde lösa sig automatiskt, bara du får in ditt EB-nummer i bokningen.

För övrigt kan det bli Eurobonus-poäng även för övriga sträckor (beroende på vem som utför flygningarna). Borde lösa sig automatiskt, bara du får in ditt EB-nummer i bokningen.

Mellan Hong Kong och Cebu är det:
Dragonair HK
Flygs av Cathay Pacific Airways

Så där blir det nog inget tyvärr. Men kommer jag åt dom andra sträckorna så är jag mer än nöjd :)

Toppen