Senaste nytt

Kan jag få extra poäng för dessa resor?

Köpte precis två resor för egna pengar på genom flygresor.se

Kan jag göra något med dessa två resor för att samla Eurobonuspoäng eller dylikt? Genom att registrera dom på någon sida eller dylikt? (Jag köpte dom för mitt Amex så fick poäng därifrån men tänker utöver det.)

Tack på förhand!

Attachments

• Untitled.png
    Untitled.png
    63,7 KB · Visningar: 189
Sannolikt ännu bättre - du kan tjäna baspoäng till Eurobonus med dessa flygningar. Dock är det definitiva svaret och kvantiteten avhäng på vilken bokningsklass du köpt biljetterna i.
Vill du ha hjälp att få det bekräftat behöver du dela detta. Det kan t ex. vara M för ekonomi, C för business eller F för first. Men det finns många bokstäver i alfabetet...

Hej!
Japp, sålänge bokningsklasserna ger poäng(Jag tror alla klasser på Swiss/Turkish/Lufthansa gör det)

Testa att logga in på "mina bokningar" på respektive flygbolags hemsida och "lägg till frequent flyer kort"
Annars kan du lösa det på flygplatsen vid incheckning!

Flighterna med BA/CX ger inget tillbaka eurobonus.
För övriga flighter, registrera ditt eurobonus nummer, antingen via manage my booking eller vid checkin på flygplatsen.

Du kan dock inte lägga in "på någon hemsida" om du nu inte syftar på flygbolagens hemsidor och lägga till Eurobonus nummer där i bokningen.

Hm. Bokat genom Seat24 och SupersaverTravel. Går det inte då? Hittar inte M, C, F eller dylikt på biljetten.
Jo det går, men omöjligt att veta hur många poäng det blir utan att veta bokningsklassen. Du får dessa poäng efter flygningen om du registrerat eurobonus i bokningen som jag skrev ovan.

Testa att söka på biljettnumret (inte på bokningsreferensen!) hos Saudia Manage My Booking så brukar det gå att få fram Fare Basis (6 bokstäver/siffror) och så brukar bokningsklassen vara första bokstaven.

Hittat biljettnumret men verkar inte få fram någon information om dessa flighter på Saudia manage my booking.

Men det verkar som att ända sättet för mig att få dessa är att nämna detta när jag checkar in väskorna innan resan? Då löser det sig. Tack för hjälpen!

Toppen