Senaste nytt

Kan inte köpa EuroBonus poäng efter ovanlig aktivitet på kontot?

Emanon

Medlem
Hej,

Jag är ny här på forumet och ny när det kommer till att utnyttja mina intjänade EuroBonus poäng.
Igår satt jag och skulle boka en resa för mina poäng och började med att föra över poängen från min familjs konton (3 konton, totalt 41 000p). Jag behövde sedan köpa ett par tusen poäng för att komma upp i summan jag behöver för en bonusresa.

Problemet är att det inte går att köpa poäng! Testade med att försöka från ett annat konto och köpa poäng genom det kontot. Men då stod det något om att mitt konto var spärrat (jag såg ej själv vad det stod) pga ovanlig aktivitet?
Jag kontaktade kundtjänst och frågade om detta stämmer. Och hon bekräftade att förmodligen så har systemet låst sig automatiskt. Hon trodde (!?) att det kommer låsa upp sig själv efter 24h, men hon visste så klart inte säkert...

Min fråga: Någon som har varit med om något liknande? Tar det 24h? Varför jag skriver här innan 24h har passerat är att jag ska resa snart (om ca 1 vecka) och vill veta om jag måste köpa biljetten kontant istället för att vara helt säker på att jag kommer iväg i tid.

Tack på förhand!

Har tyvärr ingen kunskap om just detta, men antar att någon "fraud" kickat in på kontot när du fört över fler överföringar till detta konto. Kan ju vara så att man misstänker att det är fuffens på gång med det mönstret. Jag tycker dock att Eurobonus supporten borde ha info om detta och kunna ge ett betydligt bättre svar än så, men kundtjänst är ju kundtjänst tyvärr

Enig Eurobonus support borde kunna ge ett rakt besked i ärendet och hjälpa till. Första tanken halvvägs igenom Emanons inlägg var att det säkert är en ny "feature" på SAS nya hemsida. Men såklart svårt för en utomstående att säga var det gått galet i IT-systemen (EB).

Prova att ring igen. Nästa agent kanske har ett bättre svar...

Toppen