Många flygplatser tillåter inte elektriska boardingkoret dock. Till exempel i Kina och i Indien.De flesta flygbolagen tillåter väl elektroniska boarding cards nu? Mobiltelefonen fixar biffen.
Precis. Men det var väl knappast alla som tillät att du använde ditt Eurobonus-kort heller, så i princip status quo.Många flygplatser tillåter inte elektriska boardingkoret dock. Till exempel i Kina och i Indien.
De vill stämpla på pappersboardingkort flera gånger.
Men de som inte tillåter boardingkort i telefonen tillåter väl knappast att man drar ett kort heller? Eller finns det någonstans där man har en sådan udda kombination?Många flygplatser tillåter inte elektriska boardingkoret dock. Till exempel i Kina och i Indien.
De vill stämpla på pappersboardingkort flera gånger.
Använd smart pass istället. Det gör jag.Jag kör också alltid pappersboardingkort, smidigaste lösningen. När jag reser med bara handbagage brukar jag dock använda kreditkortet i maskinerna för att få ut boardingkort, blir en liten tidsförlust med nya systemet.
Använd smart pass istället. Det gör jag.
Nejdå, knepet är att lägga telefonen mot - inte bara hålla. Räckvidden är extremt kort på rfid:et i klisterlappen. Lägg den mot helt still så fungerar det varje gång!Jag tycker tyvärr det fungerar ganska knackigt, ofta slutar det ändå med att man får visa boardingkortetet i appen.
Använd smart pass istället. Det gör jag.
Jadå.Jag testade det för typ fem sedan, funkade typ 70% av gångerna. Dessutom så höll klistret ungefär 4 månader bara.
Det har kanske blivit bättre?
Räckvidden är dock tillräcklig för att ställa till det för nfcn i telefonen. Och tyvärr känns det nfc stöd som finns i appen inte speciellt stabilt.Nejdå, knepet är att lägga telefonen mot - inte bara hålla. Räckvidden är extremt kort på rfid:et i klisterlappen. Lägg den mot helt still så fungerar det varje gång!