Senaste nytt

Kan detta betyda att USA öppnar upp?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Renato

Medlem
Nu hann @Hachans före mig men om du söker lite i Johns Hopkins statistik eller helt enkelt Google så ser du att delstaten Quintana Roo som Cancun är en del av har precis genomgått en större peak av smitta. Sen är det så att Cancun är en stor destination för just amerikanare, både de som väljer att vaccinera sig sen de som inte gör det. Det kan finnas stora mörkertal.

Nu känner inte jag @Mr Carter men jag tror (fokus på tror) han har väsentlig anknytning till USA som gör att resorna kanske inte bara är av nöjeskaraktär.

Jag lider med dem som inte i nuläget kan/bör vaccinera sig av medicinska skäl. Det kommer bli svårare ett tag framöver tror jag. Däremot att sitta 15 dagar i Cancun "bara för att" åka in i USA ovaccinerat, också med den situation som pågår där känns som "dubbel jeopardy".


Tack för inlägget.
Vi har bestämt att inte åka till cancun.

Okej då är jag med.

Ja du det är lite jobbigt att inte ha ett val just nu med att ta vaccinet
Nu hann @Hachans före mig men om du söker lite i Johns Hopkins statistik eller helt enkelt Google så ser du att delstaten Quintana Roo som Cancun är en del av har precis genomgått en större peak av smitta. Sen är det så att Cancun är en stor destination för just amerikanare, både de som väljer att vaccinera sig sen de som inte gör det. Det kan finnas stora mörkertal.

Nu känner inte jag @Mr Carter men jag tror (fokus på tror) han har väsentlig anknytning till USA som gör att resorna kanske inte bara är av nöjeskaraktär.

Jag lider med dem som inte i nuläget kan/bör vaccinera sig av medicinska skäl. Det kommer bli svårare ett tag framöver tror jag. Däremot att sitta 15 dagar i Cancun "bara för att" åka in i USA ovaccinerat, också med den situation som pågår där känns som "dubbel jeopardy".

Jo han hann före men jag uppskattar ditt inlägg.

Vi bestämde att det blir inte cancun för tillfället, så vi får se. Det är sant det måste vara väldigt många som åker till Mexico för dom kräver inte vaccin.

Ja det är psykiskt påfrestande att inte ha ett val gällande att ta vaccinet. Hoppas mina resultat blir bättre nästa år.

Ja, det finns ju även de som köper "falska intyg" på negativa pcr-tester inför resa... så den moraliska kompassen finns inte hos alla. Är man extra utsatt så är det nog lämpligt att vara (extra) försiktig.

De borde sanningen straffas.
 
Last edited by a moderator:
De borde sanningen straffas.
Håller helt med, och det påverkar ju speciellt såna som du som inte kan vaccineras. Finns ju till och med personer på forumet som väljer att flyga sjuka för det viktigaste är att just hen skall komma fram.

Ta hand om dig där ute, finns väldigt många som inte tänker på andra överhuvudtaget. Därav mitt första svar att det bästa är att vaccinera sig (tack för din sakliga förklaringen förresten varför eventuellt resa ovaccinerad).
 

Renato

Medlem
Håller helt med, och det påverkar ju speciellt såna som du som inte kan vaccineras. Finns ju till och med personer på forumet som väljer att flyga sjuka för det viktigaste är att just hen skall komma fram.

Ja det är ju sjukt, men omogna människor. Vet inte vad jag ska säga, blir bara ledsen.



Ta hand om dig där ute, finns väldigt många som inte tänker på andra överhuvudtaget. Därav mitt första svar att det bästa är att vaccinera sig (tack för din sakliga förklaringen förresten varför eventuellt resa ovaccinerad).


Jag förstod att du inte visste hur min situation är, inget jag brukar berätta i normala fall men här kan man vara ärlig. Varför jag reser under omständigheterna är p.g.a flytt, nytt barn på g, så kommer bli mindre resande på ett tag så ville ta chansen att maximera. Kan inte bara vara hemma, har myror i brallorna :)
 

Homer

Medlem
Kanske 1:a november, eller kanske något annat datum :rolleyes:
  • White House officials remain mum on a date or even when a date will be announced to broadly reopen U.S. borders to vaccinated international visitors.
  • Austria's ambassador to the United States, Martin Weiss, told a traveler who reached out via Twitter on Friday that the target date is Nov. 1.
  • If the date isn't Nov. 1 or soon after, travelers who already purchased tickets for those dates will be scrambling to rebook flights and change other travel plans, a costly prospect.

USA Today - Europe travel ban: International tourists press US for November date
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen