NyfikenGrau
Medlem
Test krävs enligt uppgifterna.
Som sagt, skrev just efter ankomst.
Test krävs enligt uppgifterna.
Din gissning är lika god som någon annans, men jag antar att det är innan halva november passerat, för då skulle det inte vara i början på november. Min personliga förhoppning är att det verkställs den första veckan i november.Någon som törs gissa på när "early November" är? 1:a Nov? 6:e? 14:e??
Direktöversatt blir det ju "tidiga november/tidigt i november", men min fråga är mer om det i Amerika räknas strikt som 1:a nov, eller mer vagt som, nån gång första halvan av nov.
"Frågar för en vän" som har resa bokad den 6:e![]()
Som sagt, skrev just efter ankomst.
Bästa energigivartråden på länge! Förstår att ingen konkret information kommer komma hit på ett tag, men det är så roligt att se allas förväntan. Vi har en befintlig resa bokad till oktober, men det känns helt okej att boka om nät man faktiskt har något att tro på, på riktigt denna gång.![]()
Jag tror mer det handlar om hur många doser tillverkaren har angett i sin behandlingsmetod. I dagsläget är det 2 för de flesta vaccin. Att vissa länder ger 3 sprutor har inte så mycket att göra med om man är fullvaccinerad eller inte.Tänker = tror, gissar.
Mina gissningar bygger på senaste dagarnas mediarapportering och att FHOM skriver så här:
"Nästa år kommer sannolikt en större andel av befolkningen att erbjudas en påfyllnadsdos av vaccin mot covid-19 men omfattningen är i dagsläget oklar."
Tredje dos mot covid-19 troligen nästa år — Folkhälsomyndigheten
USA ligger ju några steg före oss, och där kommer det som du skrev ges påfyllnad efter ca 8 månader.
Källa: Tredje dos rekommenderas i USA - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio
Min gissningar är att USA kommer under nästa år ställa krav på att besökare har samma antal doser som de rekommenderar sin egen befolkning. Men det kommer blir en "lucka" här under vintern när det räcker med två doser, så passa på att åka!
Någon som sett någonting i närtid kring hur de kommer se på Astras vaccin?Allt är ju föränderligt men så här definierar CDC "Fully vaccinated":
In general, people are considered fully vaccinated:
If you don’t meet these requirements, regardless of your age, you are NOT fully vaccinated. Keep taking all precautions until you are fully vaccinated.
- 2 weeks after their second dose in a 2-dose series, such as the Pfizer or Moderna vaccines, or
- 2 weeks after a single-dose vaccine, such as Johnson & Johnson’s Janssen vaccine
Så det indikerar ju precis som Mattias skriver ovan att förändras behandlingsmetoden så förändras definitionen.
Någon som sett någonting i närtid kring hur de kommer se på Astras vaccin?