Bridgeman
Medlem
Jag är inte alls förvånad att du fick ett snabbt nej, med den förklaring är det svårt att se hur detta skulle gynna amerikanska särintressenKanske dina personliga intressen, men inte USAs
![]()
Trodde de skulle gilla att jag kom över..
Jag är inte alls förvånad att du fick ett snabbt nej, med den förklaring är det svårt att se hur detta skulle gynna amerikanska särintressenKanske dina personliga intressen, men inte USAs
![]()
Trodde de skulle gilla att jag kom över..Men som sagt det var förväntat svar. Friskt vågat..
Trodde de skulle gilla att jag kom över..Men som sagt det var förväntat svar. Friskt vågat..
Frågan är väl hur det påverkar dina chanser att få resehandlingar av dem i framtiden! Vem vet i vilka databaser det sparas.
Jag är inne på samma linje, bli inte förvånad om detta agerande ställer till det i framtiden gällande både ESTA och/eller själva inresan.
Ja, precis. Jag kan lätt se att detta kan komma upp i framtida inresor och ge secondary screening och annat roligt!
varför skulle det ställa till det. Allt sanning det jag skrev.
varför skulle det ställa till det. Allt sanning det jag skrev.
Du har försökt att ansöka till något du inte var berättigad till. Det kan uppfattas som ett försök att kringgå regler. Min polare i Skåne svarade fel på EN ESTA FRÅGA och behöver nu B1 visum för inresa, möjligtvis för resten av sitt liv.
Ett tips är att inte göra saker med amerikanska myndigheter "på chans".
Du har försökt att ansöka till något du inte var berättigad till. Det kan uppfattas som ett försök att kringgå regler. Min polare i Skåne svarade fel på EN ESTA FRÅGA och behöver nu B1 visum för inresa, möjligtvis för resten av sitt liv.
Ett tips är att inte göra saker med amerikanska myndigheter "på chans".
Svarade fel på frågan, eller hade fel svar? Alltså, svarade de inkorreit på frågan och bröt därmed mot instruktionerna. Eller svarade de helt korrekt på frågan, men det var inte det svaret som de ville ha?
Väldigt stor skillnad på de två sakerna. Om man faktiskt svarar fel så har man brutit mot reglerna och då står man kvar i många databaser länge. Men så länge man fyller i allt korrekt och de bara inte tycker svaren var bra, så är nog risken för "följdeffekter" mindre. /QUOTE]