Senaste nytt

Kan annan resenär använda mitt EB kort för poängregistrering

Jag erkänner direkt att jag inte sökt efter liknande frågor, men: finns det några möjligheter att få baspoäng utan att flyga, alltså köpa en biljett men aldrig åka? Typ milage run men utan att man sitter i själva stolen.
Det går att göra som Dr. Miles föreslår, men även att delbetala med pengar (1 poäng och resten pengar) varpå kursen blir något under en poäng per krona.

Jag erkänner direkt att jag inte sökt efter liknande frågor, men: finns det några möjligheter att få baspoäng utan att flyga, alltså köpa en biljett men aldrig åka? Typ milage run men utan att man sitter i själva stolen.

Det enda jag känner till är att teckna ett Amex SAS Elite (4000sek/år) som ger 20k baspoäng (inga extrapoäng).

nej, du måste sitta i stolen. Däremot kan du skaffa Amex Elite kreditkort och få 20000 baspoäng.

Inte helt tokig tanke, 4000 kr per år är ändå rimligare än att köpa baspoäng för extrapoäng. Skulle behöva köpa 5000 baspoäng vilket jag behöver 75000 extrapoäng för och måste då köpa dem för 25€ per 1000 poäng.

Den var intressant. Jag har redan Amex Elite och EBG och tänkte på om man någon gång i framtiden behövde fylla upp med baspoäng för att behålla guldstatus men inte har tid eller möjlighet att faktiskt flyga men ändå är beredd att betala för poängen.

Fast det hjälper inte väl om man INTE vill flyga men vill tjäna baspoäng?
Jodå! Det är precis det man uppnår, baspoäng på EB-kontot utan att behöva flyga. :)

Inte helt tokig tanke, 4000 kr per år är ändå rimligare än att köpa baspoäng för extrapoäng. Skulle behöva köpa 5000 baspoäng vilket jag behöver 75000 extrapoäng för och måste då köpa dem för 25€ per 1000 poäng.
Se bild ovan. :)

Den var intressant. Jag har redan Amex Elite och EBG och tänkte på om man någon gång i framtiden behövde fylla upp med baspoäng för att behålla guldstatus men inte har tid eller möjlighet att faktiskt flyga men ändå är beredd att betala för poängen.
Se bild ovan och länk ovan. :)

Går det inte längre att köpa baspoäng på SAS hemsida? Jag hittar inte...
image.jpeg

Toppen