Senaste nytt

Kampanj: Travlers Go West - Boka senast 1:a Maj

Går det på något sätt få tillgång till dessa priser med hemresa från annan ort? Har försökt hitta ARN-SFO / LAX-ARN ett tag men det har inte dykt upp något.

gtw.png

Hittade NYC i september, det vill säga utanför perioden, för 3 500kr. Helt ok och det fick bli det (har redan NYC inplanerat i maj).

Såg att det var tom juni nu, jag åker först i augusti. :(
Jao, jag får fortsätta ha lite is i magen. Hoppas inte SAS kampanjavdelning går på semester i sommar så de fortsätter i samma regi :)
Om det är avresa i början av augusti du tänker att resa ut, tror jag inte att priser kommer att sjunka speciellt mycket. Snarare tvärtom.
Det är inte bara Sverige får semester under augusti, utan även resten av Europa.

Priserna till USA i SAS Go går ner för avresa från 2016-AUG-13 eller senare.
T ex Stockholm-Los Angeles T/R kostar runt 4.500 - 5.000 SEK inkl. skatter.

Om det är avresa i början av augusti du tänker att resa ut, tror jag inte att priser kommer att sjunka speciellt mycket. Snarare tvärtom.
Det är inte bara Sverige får semester under augusti, utan även resten av Europa.

Priserna till USA i SAS Go går ner för avresa från 2016-AUG-13 eller senare.
T ex Stockholm-Los Angeles T/R kostar runt 4.500 - 5.000 SEK inkl. skatter.

Tack, jag bokade nu SAS Plus för ditresa och Ekonomi hem för cirka 8k per person. Är det ett OK pris tycker ni?

...men uppgradering bekräftas inte förrän 36 h före avgång...

@palmens svar syftade nog på att du kan se om det går att uppgradera eller inte efter bokning av kampanjbiljetten.
Kan du inte ansöka Plusgrade, kan du avboka resan inom 24 timmar från bokningstillfället.

Precis som @Dr. Miles säger så syftade jag på att du kan testa att köpa biljetten och sen se om du kan göra en uppgradering via plusgrade. Huruvida den går igenom eller inte är en helt annan fråga. Men i och med att man kan ansöka om uppgradering så utgår jag ifrån att det finns chans å uppgradering också.
Om dessa typer av biljetter alltid blir nekade kommer vi aldrig få veta i och med att man inte får reda på orsak till att en uppgradering nekats.
Men tills något annat rapporteras kan du utgå ifrån att du kan uppgradera alla köpta biljetter via plusgrade. Alla biljetter du kan uppgradera kan du också utgå ifrån att det finns en chans på uppgradering.

Toppen