Senaste nytt

Kampanj i SAS Plus

Förvisso påverkas jag nog av dyra bokningsklasser på GOT-CPH, men jag upplever att de billiga biljetterna till Berlin bara finns på skumma tider. Att boka in en weekend i Berlin med SAS+ kostar betydligt mer än vad det smakar.

Sen är min upplevelse, som jag även minns att @Agö har noterat, att det under våren var omöjligt att hitta några biljetter i bokningsklass A. Är det så att den numer är vigd åt kampanjer? Eller ser vi tecken till att det åter finns biljetter i den, om @ChabbeT säger att det är lätt att hitta billiga plus-biljetter till London?
Det vimlar av A-klass på CPH-TXL. Notera att denna sträcka inte omfattas av kampanjen. Nedan exempel på två nätter i Berlin i oktober, priser i SEK.

upload_2015-8-19_21-42-9.png

Eller Göteborg-Berlin.

upload_2015-8-19_21-43-32.png

Det där såg onekligen bättre ut än på länge, även om priserna blir lite högre om man väljer bort overnight flights.
Är det en tendens eller är det just för Berlin?

Sen vad gäller specialfallet Göteborg - Tegel, så konkurrerar de med Air Berlins 4 direktflyg per dag, så jag tror oavsett att SAS har en rätt tuff match på den rutten, trots att det går direktflyg även med SAS vid lunchtid på måndag, fredag och söndag.

Det där såg onekligen bättre ut än på länge, även om priserna blir lite högre om man väljer bort overnight flights.
Är det en tendens eller är det just för Berlin?

Sen vad gäller specialfallet Göteborg - Tegel, så konkurrerar de med Air Berlins 4 direktflyg per dag, så jag tror oavsett att SAS har en rätt tuff match på den rutten, trots att det går direktflyg även med SAS vid lunchtid på måndag, fredag och söndag.
Så även på Köpenhamn. Direkt mot airBerlin och Norwegian. Kolla biljettpriset här t.ex. och se vad skatterna utgör.

upload_2015-8-19_22-56-24.png

• Gilla
Reactions: olo
Så även på Köpenhamn. Direkt mot airBerlin och Norwegian. Kolla biljettpriset här t.ex. och se vad skatterna utgör.
Visa bifogad bild 40260
Bra poäng - och det gör ju att även bytena blir betydligt mer märkbara, då fler skatter skall betalas.

Sen ligger det förvisso en massa bränsletillägg i skatterna också (vilket enligt mig borde ses som en del i priset) som gör jämförelserna knepiga. Exempelvis kostar bränslet 700:- med AB, men bara 300:- med SK på samma sträcka (GOT-TXL).

Toppen