Senaste nytt

Kampanj: Coop MedMera - Betalo sänker sin avgift till 0%

För en som inte kan annan matte än 1+1...

Låt säga att jag betalar räkningar för 10000kr med 0% och sedan växlar Coop MedMera Poängen till SAS EB där kursen inte är så bra just nu...
ELLER
Betala direkt med Amex med 2% avgift och få EB poängen direkt?

Vad är bäst?

Låt säga att jag betalar räkningar för 10000kr med 0% och sedan växlar Coop MedMera Poängen till SAS EB där kursen inte är så bra just nu...
ELLER

Vad är bäst?
Skulle inte välja medmera för en sådan mindre "engångs-transaktion" enbart för att spara 200 kr. För denna avgift får du genom Amex *1500 EB-poäng mer, samt 10 000 kr tillgodoräknat i spend. Har du redan maxat vouchers, samt har mer EB-poäng än du kan göra av med för tillfället så är det dock en annan sak. Då är gratis-poäng att föredra.

* = förutsatt att du har Elite.

ELLER

Vad är bäst?
Är inte Amex 0,20 SAS eurobonus pöeng/kr?
Coop medmera betalo 0,25 SAS eurobonus pöeng/kr?

Skulle inte välja medmera för en sådan mindre "engångs-transaktion" enbart för att spara 200 kr. För denna avgift får du genom Amex *1500 EB-poäng mer, samt 10 000 kr tillgodoräknat i spend. Har du redan maxat vouchers, samt har mer EB-poäng än du kan göra av med för tillfället så är det dock en annan sak. Då är gratis-poäng att föredra.

* = förutsatt att du har Elite.
Det var bara för enkelhetens skull. Har nog 60k jag kan tjoffa över Betalo om det behövs.

Är inte Amex 0,20 SAS eurobonus pöeng/kr?
Coop medmera betalo 0,25 SAS eurobonus pöeng/kr?
Växlade nyss 60000 COOP MM Poäng och fick 6000 Eurobonus Poäng.

Så länge man har 50 000 per månad som max så är detta erbjudande helt värdelöst. Annat var det förra året då man drog igenom knappt 5 mio på kortet och fick en hel del poäng.

• Gilla
Reactions: Gus
Så länge man har 50 000 per månad som max så är detta erbjudande helt värdelöst. Annat var det förra året då man drog igenom knappt 5 mio på kortet och fick en hel del poäng.
Ja det är väl tyvärr de som de har lärt sig. Fasen jag som räknade på att snurra runt hela bolagets kassa!

• Gilla
Reactions: Gus
Ja det är väl tyvärr de som de har lärt sig. Fasen jag som räknade på att snurra runt hela bolagets kassa!
Innan de införde avgiften på Betalo med Coop-kortet så hade de också begränsningen. Men i praktiken så användes den inte ändå, man fick poäng för allt. Någon som har testat gränser idag? :)

Toppen