Senaste nytt

Kampanj: Ansök om SAS Amex Premium senast 11 Juli 2019 och få 30 000 extrapoäng i välkomstbonus

Kan du redogöra för hur lång tid efter spend den kom samt på vilket sätt? Direkt från sas till EB eller på kontoutdrag hos AMEX?
Någon dag.
Min spend nådde upp till gränsen i fredags kväll och beloppet stod fortfarande som reserverat i går morse. I dag har jag 30k i kolumnen "Kampanjpoäng" på amex-sajten. (Inget syns ännu på sas, men det är ju överföring 1ggr/månad. De 20k statuspoängen på elitkortet fördes dock över omedelbart)

Fungerar denna om man idag har premium? Måste bättre hälft spendera något på sitt Classic?
Om du skaffar ett kort du inte har haft senaste 6 månaderna bör det fungerar. Teoretiskt ska det fungerar utan spend men jag skulle ändå rekommendera en viss spend iaf så det ser mindre suspekt ut. Dock så går du plus 11k poäng om du spendera 10k på Classic för 6k+6k i rekryteringsbonus jämfört med 10k på Elite. Dock är det inte rekommenderat om de 10k mindre gör att du inte når en 241.

Så nu är mina poäng inne och jag är nästan 1/3 av tredje Amex vouchern så nu får jag jobba lite på det här ;)

Var detta en kampanj där både inbjudaren & personen som ansökte om kortet fick 30k poäng eller var det bara vid signup rätt upp & ner? Brukar det kunna vara extra poäng på kampanjer för båda med extra poäng om så inte var fallet denna gången?

Var detta en kampanj där både inbjudaren & personen som ansökte om kortet fick 30k poäng eller var det bara vid signup rätt upp & ner? Brukar det kunna vara extra poäng på kampanjer för båda med extra poäng om så inte var fallet denna gången?
Jag tror det är nämnt tidigare i tråden att det bara avsåg en direkt ansökan och inte via värvning.

Toppen