Senaste nytt

Kampanj: Ansök om SAS Amex Premium senast 11 Juli 2019 och få 30 000 extrapoäng i välkomstbonus

Bjöd in en familjemedlem till ett utav dessa kort i torsdags. Såg nu att jag har fått mer poäng i värvningsbonus än vad som brukar ges. Har inte heller sett någon annan deal för inbjudningar heller, vilket kanske är märkligt?
 
Lite mer info om 45000 kr spend på 3 månader.

Jag ansökte i förra veckan men hinner inte få kortet innan jag imorgon åker på semester, åter 1 aug. Frågade amex om spenden kunde gällda 3 sammanhängande månader i framtiden tex aug-sep- okt men så var det inte.
3 månader (90dgr för att vara exakt, i amex värld) räknas från den dagen ansökan blev godkänd.
Bra att veta för er alla!
 

pqvst

Medlem
Någon som vet om kundtjänst kan se/bekräfta om man kommit med i kampanjen? Vore väldigt surt annars att lägga 45k spend på kortet och det inte funkar...
 
För mig som har betalkort Premium och kreditkort Elite blev den här kampanjen det som fick mig att slutligen skrota Premium-betalkortet (goodbye sweet no limit) i form av ett rakt byte till Premium kreditkort. Kan tänka mig personer som jag är en målgrupp för den här kampanjen, då värvningspoäng ändå inte är intressant.

Kan tilläggas att det enligt Amex inte ska vara ett problem inneha Elite kreditkortet och införskaffa Premium kreditkortet utan att Premium betalkortet är avslutat och reglerat (som många känner till så får man ha två kredit-produkter hos Amex samtidigt).
 
Toppen