Det är nog rätt lätt och det har dom säkert gjort. Det svåra är att få X antal tusen medarbetare att förstå informationen och också följa den, här har SAS rätt mycket kvar att jobba med!Hur svårt kan det vara att gå ut med rätt information till personalen?
Men om de är rädda att vattnet skall ta slut så är det väl bättre att servera ett glas än att sälja en flaska. 1 glas = ~1,5dl < 1 flaska = 5dl.Gjetter meg at personalet har opplevd å gå fri for vann siden det er en charter/sydenlinje, og derfor er restriktiv på hvor mye vann de deler ut.
Men om de är rädda att vattnet skall ta slut så är det väl bättre att servera ett glas än att sälja en flaska. 1 glas = ~1,5dl < 1 flaska = 5dl.
Och sen vad spelar det för roll att det är en sydlinje? Lastas det färre flaskor vatten dit?
Eller gå det åt mer vatten just söderut?
Jag tycker att det är riktigt dåligt och blir trött när jag läser om det. Att resenären har bemödat sig att skriva på Facebook visar att det var en mycket oklok besparing att inte bjuda på glaset med vatten.
Skriv ut SAS Facebook:s svar och ta med ombord nästa gångJag har haft flera flygningar där det ropats ut att kaffe och té ingår samt att "alla andra drycker - inklusive vatten - går att köpa". Med tanke på den tydliga betoningen på att vatten kostade extra så frågade jag inte om något på de flygningarna.
Bra idé. Ska absolut spara ner en print screen på mobilen i alla fall.Skriv ut SAS Facebook:s svar och ta med ombord nästa gång