Senaste nytt

Kackerlackor på hotell - återbetalning?

Blaze

Medlem
Hej på er!

Inatt vaknade jag och såg kackerlackor på vårt hotellrum Homewood Suites Manhattan.
Vi är i process att checka ut och få tillbaka pengarna för resterande nätter.

Då vi bokade med vårt Amex SAS Elite och genom Hotelsbysas så undrar jag om någon vet redan nu, ifall vi har rätt att sök ersättning för nätterna som har varit?

Vilken ersättning söker du? Mig veterligen finns ingen försäkring mot ohyra i kortet eller bokning via sas.

Det där är helt och hållet något som hotellet får hantera.

Hur många nätter hade du bott där innan du noterade lokalbefolkningen? Det låter på det du skrev som att det var flera nätter? Om du gjorde det utan att märka något är det nog väldigt svårt att få något alls för det någonstans.

Vad gäller natten du märkte det så - begärde du att hotellet skulle betala tillbaka den och de vägrade? Om inte så är det första försöket. Kan du tänka dig kompensation i form av poäng så brukar det vara lättare.

Överlag tror jag det är svårt att få ut något från en försäkring,men har inte provat själv så vet inte säkert. Möjligen kan du göra en charge back på kortet och hävda att de inte levererat det du köpt, men även det är nog ganska tveksamt. Och i båda fallen så kommer nog kravet att i första hand ta det med hotellet, om du inte redan gjort det.

Hej på er!

Inatt vaknade jag och såg kackerlackor på vårt hotellrum Homewood Suites Manhattan.
Vi är i process att checka ut och få tillbaka pengarna för resterande nätter.

Då vi bokade med vårt Amex SAS Elite och genom Hotelsbysas så undrar jag om någon vet redan nu, ifall vi har rätt att sök ersättning för nätterna som har varit?
På vilken grund skulle du söka ersättning för gällande de tidigare nätterna?

Frågan var mer ”om man kan”. Detta var första natten där jag märkte av ohyran. Inte sett dem tidigare.

Fullt förståeligt om det inte går

Blir alltid mer problematiskt att kräva återbetalning för outnyttjade nätter när man har bokat via tredjepart. Om du hade bokat direkt via Hilton så hade det kunnat lösas enkelt på plats. Bäst är nog att försöka kontakta Hotels kundtjänst och be dem att ringa hotellet. Om hotellet säger ja till att återbetala outnyttjade nätterna så ska ni kunna få tillbaka pengarna av Hotels.

Blir alltid mer problematiskt att kräva återbetalning för outnyttjade nätter när man har bokat via tredjepart. Om du hade bokat direkt via Hilton så hade det kunnat lösas enkelt på plats. Bäst är nog att försöka kontakta Hotels kundtjänst och be dem att ringa hotellet. Om hotellet säger ja till att återbetala outnyttjade nätterna så ska ni kunna få tillbaka pengarna av Hotels.

Det efterfrågas ersättning för nätter som redan varit, de kommande nätterna är redan lösta.

För att få försäkringsersättning så måste man ha lidit någon skada. Frågan är vilken skada som op lidit av kackerlackorna, framförallt om man redan stannat flera nätter utan att klaga. Det som op kan förvänta sig är någon good will ersättning.

Frågan var mer ”om man kan”. Detta var första natten där jag märkte av ohyran. Inte sett dem tidigare.

Fullt förståeligt om det inte går
Min tanke är då att du inte lidit någon skada de tidigare nätterna innan du märkte av kackerlackorna.

Om man har ett svagt sinne så skulle man kanske kunna argumentera att man lidit själslig skada av att veta att det eventuellt fanns kackerlackor på rummet när man själv var där.

Mitt råd är att vara glad att hotellet ersatte de ej utnyttjade nätterna och sen gå vidare med livet. Du har inte lidit skada och du kanske till och med uppskattade hotellet innan du upptäckte ohyran.

Toppen