Senaste nytt

Kabinklass med UA på Plus Saver biljett (P)?

Vic

Medlem
Tänkte ev. boka en Plus Saver biljett (PLSXTRA) till Miami under våren. Även om det kanske kan ändras så körs enligt sas.se ORD-MIA av en UA 737-900 och MIA-ORD en A330-300. Vad kan man tänkas få för boknings- och således kabinklass på dessa, deras Economy Plus? Vad kan man i så fall förvänta sig av denna (någon som sitter på lite bilder)? Gissar att man kanske blir besviken om man jämför med SAS Plus-kabin?

Helt annan fråga, är förresten 1 h 35 min kort bytestid i Chicago? Landar på terminal 5 och ska byta till terminal 1...

Economy Plus är ingen egen bokiningsklass, så du får nog räkna med Economy. Har du tur kan du få E+, men det är inget du ska räkna med. Och det är definitivt inte som SAS Plus (longhaul) -- det är helt vanliga Economy-säten, men med lite extra benutrymme.

1:35 är definitivt en ganska kort bytestid i Chicago. Men det låter ju som du har en gengomgående biljett och United har många flyg från Chicago, så jag skulle inte vara överdrivet orolig.

• Gilla
Reactions: Vic
Efter ett par byten på Chicago under året kan jag tycka att det känns väl kort om tid, dock inget stort problem då du blir ombokad utan tjafs.

Efter ett par byten på Chicago under året kan jag tycka att det känns väl kort om tid, dock inget stort problem då du blir ombokad utan tjafs.

Mjo, fanns en avgång direkt till MIA från OSL istället som dessutom var billigare (<3500 kr enkel), får bli den tror jag. Tack för input.

Visst är det så att man inte behöver gå genom security (kanske beror på terminal iof) och/eller plocka ut incheckad väska om man mellanlandar inrikes i USA på hemresan? Åtminstone det senare gäller väl endast på utresan?

Väskan skickas hela vägen på hemresan. Om du behöver gå genom security eller inte beror på var du gör bytet.

• Gilla
Reactions: Vic
Jag skulle inte göra ett stopp i USA i "onödan" om det finns alternativ att komma fram direkt.
Om du kan ta direktflighten från Oslo (eller Köpenhamn) skulle jag ta den alla dagar i veckan.

Som många redan sagt, inrikes i USA får du räkna med att hamna i ekonomi, allt annat är en bonus. Har du otur får du mittsäte långt bak i planet.

Toppen