Senaste nytt

Kötider Kastrup

intuition

Medlem
Jag undrar flyger SAS till MIA klockan 09.00, brukar inte SK953 gå på eftermiddagen, men du kanske flyger via någon annan flygplats.
SAS till USA avgår även från E piren
Hm, @Resenarengot skrev ju direkt CPH-MIA med SAS i C kl 9, men jag hittar inte heller någon sådan förbindelse. 09.10 via OSL och EWR stämer inte med något annat än avresetiden. Spännande att se vilken/vilka flyg det egentligen är.
 

Hafermann

Medlem
Har aldrig flugit direkt från Kastrup innan men har ett flyg kl 09 från cph-mia. Har på Arlanda varit med om att det tagit relativt lång tid först i säkerhetskontrollen och sen passkontrollen till terminalen för flygen till USA osv.
Ska nu övernatta på hotell på Kastrup och undrar om någon har erfarenhet av när man bör finnas på plats för att slippa stressa men samtidigt inte behöva ge sig upp allt för tidigt?
Flyger C mer SAS så både incheckning (ska checka in bagage) och SAS Fasttrack ska väl funka.
Tacksam för datapunkter & allmänna tips!
Incheckning några minuter inkl plus själjva incheckningen då. Räkna sen max 5 minuter i SAS Fast Track. Oftast endast 1-2 minuter, men tänker att det kan vara lite mer inför påsk.

För att vara på den säkra sidan hade jag sedan tänkt 15 minuter i passkontrollen även om även den troligen är betydligt kortare. Lägg till den tid du vill spendera i loungen och räkna sedan baklänges.

Trevlig resa!
 

Johan Hbg

Medlem
Incheckning några minuter inkl plus själjva incheckningen då. Räkna sen max 5 minuter i SAS Fast Track. Oftast endast 1-2 minuter, men tänker att det kan vara lite mer inför påsk.

För att vara på den säkra sidan hade jag sedan tänkt 15 minuter i passkontrollen även om även den troligen är betydligt kortare. Lägg till den tid du vill spendera i loungen och räkna sedan baklänges.

Trevlig resa!
15 mins i passkontrollen är absolut inte ovanligt. Hamnar man bland Asien flygen etc så kan det ta lite extra tid
 
Toppen