Senaste nytt

Kötid SAS Fast-Track Stockholm Arlanda T5

Jag funderar om en tillräcklig mängd kundtjänstmail till SAS med dokumentation (när, hur lång tid i kö, etc) om detta kanske får dem att som betalande kund gnälla hos Swedavia.

Vanskeligere er det ikke :) Hvis SAS kjøper et produkt og leverandøren ikke leverer så kan SAS klage på at de ikke får levert det de betaler for. Good riddance til Swedavia ;)

Jeg reiser mye fra ARN T5 mellom 15-17 på torsdager og fredager. Sjeldent det er grusomt med kø i FT. Men har opplevd mye kø, husker ikke nårtid på døgnet det var endog.

Precis tanken med denna tråd. Först och främst se om andra har liknande erfarenheter (det kan ju vara så att jag har otur) och, om så är fallet, påpeka det för SAS.

Min egna upplevelse har varit bra fram till för ett par månader sedan, men på senare tid har det varit vanligt med upplevelsen ovan där det är lång kö (som slutar närmare ingången än lådstationen), men när det väl har blivit en lång kö så har de flyttat över en linje till fast track. Men jag tycker inte att det skulle ha tagit så lång tid, vid det laget så har kön till fast track blivit betydligt längre än kön till "normal track". Så, jag lägger gärna till mig med erfarenheter, och ska nog ta och mäta kön i minuter nästa gång den är väl lång.

Problemet kan vara att det här forumet blivit så populärt så att alla lärt sig knepen att skaffa ett guldkort, det finns med andra ord för många som har tillträde till FT.

20 juni öppnar SAS fast track även vid den andra säkerhetskontrollen på T5 ,enligt info till återförsäljare. Bra för oss som ibland kommer med tåget!
Bra grej! För övrigt känner jag inte alls igen beskrivningarna i tidigare inlägg även om det oftast brukar gå snabbare på CPH.
Mitt resemönster innebär dock att jag till 90% åker med SK903 med avgång 09.10, de värsta köerna kanske redan är borta då.

20 juni öppnar SAS fast track även vid den andra säkerhetskontrollen på T5 ,enligt info till återförsäljare. Bra för oss som ibland kommer med tåget!
Och för alla som kommer med transfer från T4. Och det måste ju vara rätt många, och dessutom många av dem med tillgång till fasttrack. Kan nog bli en bra avlastning för den andra fasttracken i rusningstid också :)

Hurra! Klar förbättring för byte T4->T5!
Jag noterade igår att Norwegian har en skylt vid fast track mellan A- och F-pirarna...
Vid Norra säkerhetskontrollen?
Innebär det att alla som har Fast track får det på båda ställen?

Fast tracken vid Södra har tidigare bara varit företräde och inte eget band. Är det fortfarande så?

Toppen