Budgetresenär
Medlem
Jag kan tipsa om Autoeurope, ofta har jag fått lägst pris av dem.Gör jag samma bokning via rentalcars på Hertz så är priset ca 2500 SEK.
Jag kan tipsa om Autoeurope, ofta har jag fått lägst pris av dem.Gör jag samma bokning via rentalcars på Hertz så är priset ca 2500 SEK.
Går man via Avis eller Hertz sidor direkt får jag priser på ca 5-10k för måndag-lördag hyra.
Gör jag samma bokning via rentalcars på Hertz så är priset ca 2500 SEK.
Några hemligheter här eller vad man ska tänka på, vill ju helst boka direkt med hyrbilsbolagen.
Jag kan tipsa om Autoeurope, ofta har jag fått lägst pris av dem.
Tror du rentalcars är bättre då? Säkerligen är det samma skrot när något går fel.Antagligen funkar det alldeles ypperligt bra med dem i 99.9% av fallen, men den här aktuella tråden skulle göra mig lite nervös, framförallt om det är något lite mer "komplicerat" som en envägshyra.
AutoEurope will avboka min betalda hyrbil nu på lördag | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
(hyr nästan aldrig bil själv, åtminstone inte den typ av hyror då man faktiskt hämtar ut och använder bilen, så vet inte om det egentligen är mer komplicerat, men känns som att det finns större potential för att det skulle kunna bli något krångel än om man ska hämta och lämna bilen på samma ställe).
Troligtvis same same, vill dock inte använda en mellanhand, men om skillnaden är 3000 kronor kanske det är värt det.Tror du rentalcars är bättre då? Säkerligen är det samma skrot när något går fel.
Tack för infon, förklarar ju varför priset skiljer typ 3000 kronor. Fult att det inte visas direkt när man faktiskt väljer olika ställen att hämta och lämna.Om man gör en testbokning på rentalcars.com och läser det finstilta under "full rental terms" så står det
Not Included in the Rental Price
One-Way Rentals
If you arrange to pick the car up in one location and drop it off in another, the car hire company may charge a one-way fee to cover the cost of returning the car to the original location.
vidare står det här
What is a one-way fee? - Rentalcars.com
When will you pay the fee?
You’ll be asked to pay the one-way fee when you pick up your rental car.
Most car hire companies ask you to pay the one-way fee using the same credit card you use to leave your security deposit.
Some will let you pay the fee with another card.
You'll pay for the one-way fee at the rental desk, not when you pay for your car.
So if you’re renting a car abroad, you might end up paying the one-way fee in a different currency.
Vad får du på 5 dagars hyra från Denver till Las Vegas?Jag ville bara vara snäll och tipsa om att Autoeurope troligtvis är billigare än Rentalcars. Jag gjorde en testsökning (4-11 april) från Denvers flygplats och då var Autoeurope 172 SEK billigare än rentalcars (1597 SEK vs 1769 SEK) och service, eller bristen på service, mellan Autoeurope och Rentalcars är nog likvärdig.
Om du vill veta exakt är det nog bäst att du söker på just dina datum. Jag säger bara att enligt mina erfarenheter får man oftast lägst pris hos Autoeurope. De enda undantagen jag kan komma på var Mr Jet med 100 SEK tillbaka hos någon cashback-site (minns inte vilken, men de ändrade till procentuell återbäring) och en gång när WizzAir hyrbilsbokning hade en rabattkod på 10%.Vad får du på 5 dagars hyra från Denver till Las Vegas?
Om man ändå måste lägga till 3000 för envägshyra blir det typ samma priser som direkt med avis/hertz där man då kan dra bättre nytta av status mm.