Senaste nytt

Köpenhamns flygplats får tummen upp!

Jag kommer då inte hur jag än försöker. Telia homerun fungerar inte på något sätt. Att skapa ett gratiskonto fungerar inte på något sätt, oavsett om jag försöker göra det online eller på flygplatsen. Enda som kvarstår är alltid att betala och tacka fa.. för att det ialla fall fungerar, men nej huvva sådant tjorv...

Kan inte ens bli medlem :D Eller ja kan bli, men kan inte logga in, får alltid fel lösenord....

Jag tror inte att problemet ligger hos CPH Advantage utan hos dig. Instruktionerna kan inte bli tydligare. Gå till informationsdisken mellan C- och B-pirarna.

Brukar t.o.m. använda detta nätverk istället för SAS WiPoint som till och från är gruvligt segt.

Kom an! Selv jävle svenskerne er velkomne. we embrace you all - let North-Europe get hub!! There you can meet fellow Swedes og en masse søde danskere - break the wall!! We'll go ARN as well..

Jag tror inte att problemet ligger hos CPH Advantage utan hos dig. Instruktionerna kan inte bli tydligare. Gå till informationsdisken mellan C- och B-pirarna.

Brukar t.o.m. använda detta nätverk istället för SAS WiPoint som till och från är gruvligt segt.

"As a member of CPH Advantage, you have access to free WiFi throughout Copenhagen Airport. See below how to access the internet:"

Jepp jepp problemet är att jag inte ens kan bli medlem och när jag väl kunde bli medlem så fungerade inte mitt konto, oavsett vad jag gjorde. Men ska göra ett nytt försök imorgon.

Nu får CPH ta sig i kragen med att placera flygen långt borta från terminalen. Idag blev jag parkerade på (E?)78. Det tog närmare en kvart att taxa dit. Från hjulen i backen till jag var i terminalen tog de 20 minuter, trots att busschauffören körde som om det vore en rallytävling. Det är löjligt att av tiden från terminalen i Göteborg till terminalen på Kastrup är 1/3-del tid på backen i Köpenhamn. Parkeringsplatsen på CPH påverkar tiden mer än att det är ATR istället för jetplan.

Vi körde idag förbi massor av lediga parkeringsplatser och rundade hela CPH Go samt passade garaget innan vi var framme. Varför?

Förra veckan blev det också bussgate, men då utan någon buss på plats - vilket var andra gången på några månader.

Att det blir gatenbyte ibland har jag förståelse för, men när man på CPH byter gate 3 gånger mellan olika bussgater (Cn) undrar jag vad operations på flygplatsen sysslar med. Spelar det stor roll om jag tar rulltrappan till höger eller vänster?
Roligast blir det när även busschauffören måste flytta bussen, då det inte stod någon buss vid den nya gaten.

Edit: Sen startar inte bussen och alla pax får gå tillbaka bland bussarna till den första gaten och gå på bussen som stod där.

Så har man då äntligen beslutat sig för att bygga en bro över helvetesgapet. På så sätt kan man smidigt ta sig från metron direkt till fasttrack. Kommer att bli en fröjd.

Københavns Lufthavn vil udvide den travle Terminal 3

CPH gångbro.png

Foto: CPH Airport

Toppen