Senaste nytt

Köpenhamn, Oslo, Arlanda passagerare – Jan-juli 2015 + Juli 2015

Snabbare att åka till Kastrup för malmöiter numera tror jag. Men finns det någon mer flygplats värd namnet i Öresundsregionen?

Som boende i Malmö åker jag alltid från CPH, aldrig Sturup, mycket snabbare att ta sig till CPH. Värt namnet vet jag inte, men de som finns är förutom CPH och Sturup; Ängelholm-Helsingborg Airport, Kristianstad Österlen Airport och Roskilde Airport

Som boende i Malmö åker jag alltid från CPH, aldrig Sturup, mycket snabbare att ta sig till CPH. Värt namnet vet jag inte, men de som finns är förutom CPH och Sturup; Ängelholm-Helsingborg Airport, Kristianstad Österlen Airport och Roskilde Airport
Har kontoret på Hyllie och sedan är det bara 10min med tåget till CPH.....
Från hemmet med cykel till Triangelstationen 5-7 min + tåget till CPH därifrån 12-15min dvs jag kan vara på CPH (dörr till dörr på 25min) med kollektivtrafik. Jag resor aldrig från Sturup.....

Själv har bott i Malmö strax över 2 år och numera är jag i Malmö City kanske 2-3 gånger per år.
Åker alltid_alltid hellre till Sturup/MMX

Mina stöttepelare:
- Öresundstågen, On time performance är inte deras bästa gren.
- Öresundsbron, stängs någon gång per år
- Avstånden på flygplatsen, både taxibaneavstånd och terminalgångavstånd är kortare på MMX - kortare restid!
- Huvudargumentet - Stöd svenska flygplatser :)

Sorry för OT, detta skulle ju inte bli någon MMX vs CPH tråd!

Själv har bott i Malmö strax över 2 år och numera är jag i Malmö City kanske 2-3 gånger per år.
Åker alltid_alltid hellre till Sturup/MMX

Mina stöttepelare:
- Öresundstågen, On time performance är inte deras bästa gren.
- Öresundsbron, stängs någon gång per år
- Avstånden på flygplatsen, både taxibaneavstånd och terminalgångavstånd är kortare på MMX - kortare restid!
- Huvudargumentet - Stöd svenska flygplatser :)

Sorry för OT, detta skulle ju inte bli någon MMX vs CPH tråd!

Kanske bra ämne för en ny tråd :)

Det finns naturligtvis siffror även för Bromma, men jag koncentrerar mig på att ta fram passagerare för de tre största flygplatserna i Norden. Uppgifterna är inte särskilt lätta att ta fram för att få med jämförelsen...
Fick fram att under de första sju månaderna i år så var det knappt 1,4 miljoner pax på Bromma en ökning på 5% mot 2014.

Det gick bra för våra skandinaviska huvudstadsflygplatser i augusti:

CPH: 2 575 957 + 5,5%
OSL: 2 274 241 + 2,1%
ARN: 2 168 793 + 5%

(Antal passagerare i Augusti 2015 samt % jmf med Augusti 2014)

Toppen