Senaste nytt

Köpenhamn-Okinawa med stopover i Tokyo

craftbrew

Medlem
Kära experter,

Jag har tänkte åka tillsammans med frun och 1 åring (vid resetillfället) till Okinawa med stopover i Tokyo och tänkte kolla om någon expert kan få till en bättre/billigare resa än mig.

• Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn (CPH)
  • Var är din destination? Okinawa (OKA)
  • När vill/behöver du resa ut? Helst 21 Dec 2019, men 18-22 Dec 2019 är ok
  • När vill/behöver du komma hem? Helst 6 Jan 2020, men 5-8 Jan är ok
  • Hur länge vill du vara borta? ca 2.5 vecka
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna, 1 infant
  • I vilken kabinklass? Economi. C och F får man ge upp nu när knådden har kommit
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst SAS (så klart), men Star Alliance bolag går fint
  • Vad är din budget? (per person) Jag har hittat biljetter med SAS+ANA för 10,500 SEK (dock med separata bokningar) och ca 10,000 SEK med ANA (stop i FRA/MUC etc på vägen)
  • Vad är det viktigaste för dig? Så få flighter som möjligt
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Stop over i Tokyo på vägen dit 2-4 nätter, även om med en natt i Tokyo/annan stad på vägen hem

Mycket tacksam för tips!

Om du inte har Star Alliance som ett absolut måste så finns det bra priser med Finnair, du kan komma undan med dryga 10000 dkk t&r för hela sällskapet.

Tack før tipsen. Slog till på CPH-NRT-CPH med SAS och en separat bokning med ANA HND-OKA-NRT. Kom precis under 20,000:- vilket jag inte lyckades med Finnair (givet stopover).

Toppen