Senaste nytt

Köpenhamn - Los Angeles - smartast lösning...

Sedan är jag inte lika negativ som Agehall till att köra bil en hel dag i USA, det är en upplevelse det (det går ju också att flyga SFO-LAX om man känner för det).
Jag håller med, kuststräckan är oerhört vacker och om man vill kan man stanna till vid t ex Hearst Castle (köp biljett i förväg i så fall).

Sedan är jag inte lika negativ som Agehall till att köra bil en hel dag i USA, det är en upplevelse det (det går ju också att flyga SFO-LAX om man känner för det).

Jag är absolut inte negativ till det, men om man just landat i SFO efter att ha flugit economy från CPH, så är det inte det man drömmer om att göra direkt. Så i princip får man nog lägga på 2-3 dagar för att göra detta och då kan man ju börja fundera på om det är värt det. Är man ute efter att vara i LA, så är det inte smart användning av tiden. Vill man se fina delar av USA är det absolut värt det.

Jag är absolut inte negativ till det, men om man just landat i SFO efter att ha flugit economy från CPH, så är det inte det man drömmer om att göra direkt. Så i princip får man nog lägga på 2-3 dagar för att göra detta och då kan man ju börja fundera på om det är värt det. Är man ute efter att vara i LA, så är det inte smart användning av tiden. Vill man se fina delar av USA är det absolut värt det.

Helt enig!

Om ni skall köra SFO-LAX på en dag (5-6 timmar) så blir det inte kuststräckan, den tar minst övernattning. Men jag skulle rekommendera två stopp så ni kan ta det lugnt, kanske första i Monterrey (ca 2 timmar från SFO) och vandra runt lite och äta något gott på kvällen. Så hyr en cab och glid, eller ta inlandsvägen och stå på. En kollega hävdar att han kör från straxt norr om LAX till SFO på 3 timmar, men det vete fasen ;-)

Jag skulle helt klart flugit till SFO och tagit bilen ner till Los Angeles. Ta god tid på er och kör gärna lite för långt söder ut, allt för att slippa så mycket tid som möjligt i LA. Nu är jag kanske lite anti LA men har inte förstått tjusning i staden.

Ett alternativ är att boka SAS plus för poäng med bästa tillgång. Lägg sedan lite slantar på en OT till business.

Det fInns ju genomgående SAS-biljetter till LAX (codeshare sista biten) för drygt 7000 kr under perioden. Sök uppgradering med Optiontown och om det misslyckas så uppgradera med poäng i gate. Borde vara hygglig möjlighet att lyckas om du är EBG.

Toppen