Senaste nytt

Köpa till Premium måltid SAS go

ulagun

Medlem
Hemresa från vår NHL hockeyresa hem Toronto- CPH mitten april blir i SAS Go då vi inte hittat bonus alternativ i business, utan massa mellanlandningar och typ Air Egypt.
Direkt flyg SAS ca 8 timmar helt OK. Gjort det bästa av det 12 rad A+C emergency exit, förhoppningsvis ingen B-riddare som sabbar det hela, skumpa tillägget bokat, men är skeptisk till förbeställda menyerna. 299kr för något som ser ut på bild att att vara något överblivet från SAS plus lådan inom Europa.
Ni som prövat. Hur är det jämfört med den standardmåltid SAS serverar? Prisvärt ?
 

palmen

Moderator
Mat är typ aldrig prisvärt. Jag hade lagt de pengarna på att äta något ordentligt i Toronto innan avgång istället.
Maple Leaf Loungen är helt ok, även om jag skulle välja annat ställe för middag.
 

Hachans

Medlem
Om det stämmer som nämns här med med businessmåltiden samt en bubbel + en GT (två drycker) kan det vara klart prisvärt.
Alternativet söka uppgradering till Plus från 4.900 är helt uteslutet.

Ja, alltså det är bara själva huvudrätten, allt annat är bara vad som serveras i Plus om jag inte minns helt fel. Har aldrig provat det själv, bara sett bilderna.
 

fcx

Medlem
I de 299 så ingår även två drycker, vilket kan hjälpa upp kalkylen.

Om det stämmer som nämns här med med businessmåltiden samt en bubbel + en GT (två drycker) kan det vara klart prisvärt.
Alternativet söka uppgradering till Plus från 4.900 är helt uteslutet.

Före corona så ingick det två drycker i paketet (och det var lite billigare). Men nu står det inget på hemsidan om exakt vad som ingår. Så, kanske har de ändrat i smyg, kanske inte? Någon som provat på sistone?
 

Nanneboy

Medlem
Det verkar fortfarande vara två drycker som ingår.
1703917940007.png
 

ulagun

Medlem
Det verkar fortfarande vara två drycker som ingår.
Visa bifogad bild 148806
Tack för infon.
Två drycker som ingär. .T.ex liten flaska rött +GT som annars bob kostar ca 200 kr.
Innebär 100 kr för en (förhoppningsvis) bättre måltid än vanliga eco maten.
Klart prisvärt, Kommer full av förväntan pröva att beställa till vår hemresa.

Totalt Helt OT så saknar jag tråden om NBA/NHL resor, Blir Maple leafs samt Ottawa för oss denna gång
 

palmen

Moderator
Totalt Helt OT så saknar jag tråden om NBA/NHL resor, Blir Maple leafs samt Ottawa för oss denna gång
 
Toppen