Senaste nytt

Köpa poäng för hotellvistelser? Vad har ni för erfarenheter? Dela med er!

Ja det är ju enkelt räknat =)
Du drar av det värde som du värderar poängen för i kalkylen.
Själv har jag aldrig köpt poäng, men många gånger om man gör det så bokar man uu rates man faktiskt aldrig skulle bokat för cash oavsett.
Hur tar ni med dom poäng ni skulle tjänat vid "vanlig" bokning i kalkylen?

Poäng på bonusnätter? Vad har jag missat?
Såhär ser min senaste stay betald med poäng på Hilton. Även flera tidigare ser liknande ut.
IMG_1830.jpeg

Edit: Såklart får man ju enbart de spend-baserade poängen för det man faktiskt spenderar men övriga poäng får man ju.

Last edited:
Någon som har erfarenhet av att köpa Marriottpoäng? Hade gärna velat få lite vägledning och hitta sweetspots inom det programmet :)
Jag har köpt ett par gånger, speciellt värdefullt för maldiverna etc. Det riktiga värdet kommer nästan alltid när du kör 5 nätter då du enbart betalar för 4. Det var bättre innan justeringen till rörliga priser men går fortfarande att spara rejält i vissa fall. Eftersom jag bor ungefär 120 nätter per år på Marriott så blir det ju mer värt att köpa till ibland för att nå antal poäng man behöver.

Gjorde en bra bokning över CNY i Phuket i veckan, ett svithotell som över CNY kostade ungefär 12,000 kr per natt men bara 350,000 poäng. Extremt värt enligt mig.

Toppen