Senaste nytt

Köpa o betala för någon annan

Det ska ju inte fungera längre om man inte är med i bokningen själv?

Det här har jag helt missat. Så man kan till exempel inte boka två biljetter åt några andra i typ plus och sedan två biljetter i business (där man själv är med)? Man får ju inte boka i olika bokningsklasser när man reser med ett sällskap, eller hur?

Det här har jag helt missat. Så man kan till exempel inte boka två biljetter åt några andra i typ plus och sedan två biljetter i business (där man själv är med)? Man får ju inte boka i olika bokningsklasser när man reser med ett sällskap, eller hur?

Jo, men man får inte guldförmånen att välja plats i t ex Go Light ifall inte det finns en EBG-medlem i bokningen.

I plus får de välja säte tack vare att de reser i plus. Bokar du dom i go så får de inte välja säte utan att betala för det då det inte är någon guld i bokningen.

Det ska ju inte fungera längre om man inte är med i bokningen själv?

Så SAS har lyckats stänga av funktionen (vilket jag tycker är helt rätt) men inte lyckats slå på funktionaliteten att alla personer i samma bokning får samma boardingprio??? Kom igen nu SAS, visa nu att ni kan..!

Så SAS har lyckats stänga av funktionen (vilket jag tycker är helt rätt) men inte lyckats slå på funktionaliteten att alla personer i samma bokning får samma boardingprio??? Kom igen nu SAS, visa nu att ni kan..!
Det fungerar väl som det är tänkt? Pax får boardingprio enligt (egen) status och biljettklass, helt oavsett vad andra personer i bokningen har för status. Känns rimligt.

Toppen