Senaste nytt

Köpa Miles

PILOTEN

Medlem
Min uppfattning är att intresset för att köpa miles i Star alliance har minskat, kanske pga devalvering av bl.a. lifemiles, tidigare dyr dollar etc.

Så mina frågor är

Köper ni mer eller mindre miles än tidigare?
Vad använder ni dessa till?

Mycket mindre, detta då LifeMiles är försämrad och US Airways inte längre finns :) så jag köper inte miles längre.

Sen det reglerades på lifemiles köper jag inte där längre och de gamla usdm tiden är ju sedan länge förbi med en dollar på 6 kronor.

United har ju i teori några sköna sweetspots man kan nyttja men inget som intresserar mig för tillfället.

Kommer dollarkursen ner i en 6kr igen så blir det intressant att köpa miles tycker jag. Men som det är just nu känns det inte som en superdeal.

Köper så mycket SPG som jag kan och för över till Marriott för att sedan skaffa ett travel package. 90 000 SPG poäng blir 270 000 Marriottpoäng, som ger 7 nätter på ett kategori 5 hotell + 130 000 miles till AA, Alaskan, eller BA. Blir lite mera om man för över till UA. HA rinte gjort en exakt kalkyl, men det är en hyffsad deal vid ett snabbt överslag.

Sitter med ett gäng Avianca Lifemiles som jag har svårt att hitta resor med. Så de har jag slutat köpa. Köper fortfarande lite American Airlines poäng, i liten skala jämfört med tidigare. Businessklass biljetter ut från Australien är i regel dubbla priset jämfört med samma biljett ut från Skandinavien, och det finns fortfarande en del sweetspots i deras redemtion table.

Köper så mycket SPG som jag kan och för över till Marriott för att sedan skaffa ett travel package. 90 000 SPG poäng blir 270 000 Marriottpoäng, som ger 7 nätter på ett kategori 5 hotell + 130 000 miles till AA, Alaskan, eller BA. Blir lite mera om man för över till UA. HA rinte gjort en exakt kalkyl, men det är en hyffsad deal vid ett snabbt överslag.
Vad kostar 90000 SPG poäng då?

Problemet är att du behöver signa upp din sambo och sedan köpa max när de har rea varje gång då du inte kan köpa 90k på en gång.
För då så kan du köpa och sambo köpa och efter några månader(?) så kan du föra över poäng från sambos konto till ditt och efter typ 2 år når du 90 000

Man kan max köpa 30 000 per år och om dom har 35% rea blir det runt 650 USD.

Problemet är att du behöver signa upp din sambo och sedan köpa max när de har rea varje gång då du inte kan köpa 90k på en gång.
För då så kan du köpa och sambo köpa och efter några månader(?) så kan du föra över poäng från sambos konto till ditt och efter typ 2 år når du 90 000

Helt korrekt. Jag har signat upp min fru för flera år sedan och nu går det direkt att föra över poäng mellan kontona. Sedan har även dottern ett konto sedan 6 månader tillbaka:)

Toppen