Senaste nytt

Köpa märkesklocka i Shanghai eller Hongkong?

perhall

Medlem
Tack för all hjälp! När jag köpte min TagHeuer (SEK30000, HKD16000) gav ingen butik mer än 20% i HK för de skulle bli av med auktorisationen. Men min fru lyckades övertala en butik att ge drygt 30% men då fick jag ett kvitto på fullpris (dvs 16000-20% = 12800) och ett separat returkvitto...
London låter bra, kan bli en mysig weekend och en klocka....
Per
 

Glenn E

Medlem
Det kanske skulle löna sig att köpa en klocka i Kairo.
Det egyptiska pundet faller visst snabbt nu.
Under Asien krisen 1997-1998 köpte jag en klocka i Kuala Lumpur för 13000kr som kostade närmare 40000kr i Sverige.
Och en bekant köpte en AP Royal Oak i guld för 5500 pund som då kostade 19500 pund i London.
Den kostar säkert 30000 pund nu.
Någon som kan Egypten?
 

bhen

Medlem
Har varit sugen på en Rolex Explorer 1 ett tag, kostar cirka 40K i Sverige. Vad är realistiskt att få ned den i på taxfreen på flygplats?
 

ACervin

Medlem
Rolex höjer ju priserna årligen. Riktpris i Sverige är nu 49 000. Men uret.se verkar sälja för 45 000 i Sverige och det är väl man hamnar, kanske ner mot 40 000 Jag kan kolla i BKK nästa vecka.
 

Marcus01

Medlem
Rolex höjer ju priserna årligen. Riktpris i Sverige är nu 49 000. Men uret.se verkar sälja för 45 000 i Sverige och det är väl man hamnar, kanske ner mot 40 000 Jag kan kolla i BKK nästa vecka.

Priset hos uret.se känns ju väl högt. De är väl en sk gråhandlare?
 

Valley

Medlem
Skulle nog satsa på att handla på hemmaplan eller om man har vägarna till staterna så brukar man kunna hitta trevliga erbjudanden. Och så kör man sista prutningen med att erbjuda kontanter istället för kort (helst Ax) eftersom de då slipper provisionen
 

Tjaeng

Medlem
Ja, och för klockor som kostar över 50K kan man pruta rejält vid direkt betalning med kort. Många köper klockorna via finansiering som är dyrare och betingar högre pris hos urmakaren.
Bra exempel är Nymans Ur i Stockholm. Dom listar en specific AP för 177K men betala på plats med kort och priset blir 40K mindre...

Min erfarenhet är att man kommer närmare absolut prutgräns genom att betala kontant, även i Sverige. Rob Engström erbjöd ytterligare 5% rabatt mot kontant betalning (totalt 26% off listpris på en Omega). Måhända lite suspekt då utgifterna för korttransaktion omöjligen kan vara såpass hög.
 

andersl

Medlem
Jag tittade på en Rolex Explorer II igår i TST Hong kong, skyltat pris var 60.500HKD (dvs 51.023Sek).
På Uret.se kostar den 61.195Sek, så fortfarande rätt bra priser i Hong kong.
 

Valley

Medlem
Min erfarenhet är att man kommer närmare absolut prutgräns genom att betala kontant, även i Sverige. Rob Engström erbjöd ytterligare 5% rabatt mot kontant betalning (totalt 26% off listpris på en Omega). Måhända lite suspekt då utgifterna för korttransaktion omöjligen kan vara såpass hög.

Ax är väl fortfarande klart dyrast. Här tror jag 5% för ett bolag som R E kan stämma. Ev har dem ytterligare någon procent.
Tror att Diners kommer på plats 2 med provisioner kring 5%. Eurocard strax under.
 
Toppen