Senaste nytt

Köpa lägenhet i Barcelona/Mallorca?

Bryant

Medlem
Hej

Är fortfarande Barcelona intressant så kan jag rekommendera Bjurfors i Barcelona som har kontor på Passeig de Gracia 74. Bjurfors Barcelona öppnade i November och har mycket erfarna mäklare som är känner till området väl. Låter det intressant så kontakta Maria Larsson på mia.larsson@bjurfors.se eller 0034 672 231 840 så kommer hon att finna den bostad som du söker och hjälpa dig/er igenom hela köpprocessen.

Väldigt sent svar men det blev Palma
 

Swisser

Medlem
Bryant,
Först, grattis till köpet och förhoppningsvis kommer ni att trivas i lägenheten och vistas där ofta!
Om du summerar dina erfarenheter av ditt köp i Palma, vilka blir då dina råd till oss övriga intresserade?
Hur är prisbilden i Palma? Vad får man betala per kvm?
 

Bryant

Medlem
Bryant,
Först, grattis till köpet och förhoppningsvis kommer ni att trivas i lägenheten och vistas där ofta!
Om du summerar dina erfarenheter av ditt köp i Palma, vilka blir då dina råd till oss övriga intresserade?
Hur är prisbilden i Palma? Vad får man betala per kvm?

Ett förtydligande bara. Jag har inte köpt något utan det var en familjemedlem. Däremot så var jag och frun med från titt till köp.

Så ur det perspektivet så är erfarenheterna:


Svenska mäklare är generellt sätt dyrare än de spanska. Vågar man använda sig av spanska mäklare kan man komma undan billigare. Vi vågade :).

Exempel: Vi hittade en lgh som vi skickade en svensk mäklare att titta på och fota för att skicka bilder. Hon la på 15.000€ för att köpa lgh genom henne.

Prisbilden? I Palma finnas allt från 400.000 till 50 milj kr. Så allt beror på vad man önskar. Men för 1-2 milj kan du få en trevlig lgh.

Vi valde bort strand för stad då de ställen vi hann besöka var helt öde under lågsäsong. Vi prioriterade stad och med en kort bussresa finns det flera alternativ på strand.

Titta lite på Solvia Inmobiliaria. Casas, Pisos, Locales... en Venta o Alquiler. #1 idealista — Casas y pisos, alquiler y venta. Anuncios gratis och fotocasa.es: Alquiler de pisos, compra y venta
 
Toppen