Senaste nytt

Köpa iPhone i London

Jag kommer landa LHR på fredag kl 19.55. Apple store är öppet till 21 på fredagen. Frågan är om det är värt försöka stressa in på fredagen eller om allt kommer vara slutsålt.
Sedan öppnar man igen lördag kl 9 eller 10. Finns det nån chans till påfyllning under natten?
Definitivt ingen idé att stressa in till 21. Frågan är om du ens hinner. Jag skulle inte vilja chansa. Framförallt eftersom de med 99% sannolikhet inte lär ha någon kvar att sälja så dags.
De får dagliga leveranser, så ja, det är bud på att hänga på låset.

Det var bra tips! Säkert mycket mindre efterfrågan på flygplatsen. Nån som vet vet hur det fungerar när man landar med SAS i T2. Kommer man in i terminalen så man kan handla, eller missar man alla butiker?
Du missar alla butiker. Det är endast arrival shop som du kommer åt (om du inte har transfer på T2 å då såklart kommer till avgångshallen).

Jag var i butiken på Covent Garden när dom öppnade på lördag morgon kl 10. Stod ca 30 pers utanför, majoritet av dom hade förbokat för hämtning. Jag frågade personalen om det fanns telefoner kvar och ja det fanns iPhone 6 (ej plus) kvar men man skulle förboka. Så personalen gick runt och lånade ut sina iPads så att man kunde boka på hemsidan. Man fick boka max 2 st likadana så jag bokade 2 st iPhone 6 guld 64MB och fick en utlämningstid lördag kl 17. Kom tillbaka kl 17 och fick mina 2 bokade telefoner. Nu var det väldigt mycket mer folk på plats. Dom var väldigt noga att kolla att man hade en bokning och att det var rätt person som kom för att köpa. Många hävdade att dom hade en bokning men blev avvisade efter en snabb kontroll i datasystem.

Jag frågade samtidigt om man kan köpa fler och dom hänvisade återigen till bokningen på hemsidan. Tydligen var dom helt slut just då, men fler skulle släppas söndag kl 06.00. Jag vaknade kl 04.00 och gick in på bokningen och det fanns hur många iPhone 6 som helst (alla färger och minnen utom plus) i nästan alla butiker i UK. Här någonstans så fick jag fullständigt hjärnsläpp så istället för att boka 2 st iPhone 6 till, så väntade jag till kl 06.00 och hoppades det skulle släppas nån iPhone 6 plus. Kl 06 var alla telefoner slut och det släpptes inget nytt. Så jag hade chansen att boka 2st till men missade den av nån dum anledning som jag själv inte kan förstå.

Kollade in i butiken på Regent Street idag vid lunch och det var packat med folk men inga telefoner. Personalen hänvisade enbart till hemsidan/bokningen.

iPhone 6 butikes ex- Dropbox - 2014-09-20 10.15.09.jpg
iPhone 6 plus butiks ex - Dropbox - 2014-09-20 10.15.32.jpg

På vägen hem kollade jag Dixons på terminal 2 men dom hade inget.

Jag har kollat bokningen hela dagen och det har varit slut i alla butiker i UK och nu på kvällen har bokningen stängt ner helt.
Apple
Min gissning är att efterfrågan varit helt sjuk och att tillgången i Sverige på fredag kommer vara väldigt begränsad.

Toppen