Senaste nytt

Köpa godis Arlanda ankomst ej Schengen

mischadee

Medlem
Hur är det nu alla Arlandaexperter. Är det okej att efter ankomst från Turkiet utan nytt boardingpass att gå in och köpa lite lakrids på Arlanda T5. Vad säger man i säkerhetskontrollen?

Tack

Hur är det nu alla Arlandaexperter. Är det okej att efter ankomst från Turkiet utan nytt boardingpass att gå in och köpa lite lakrids på Arlanda T5. Vad säger man i säkerhetskontrollen?

Tack

Ja i Pressbyrån landside går det bra, d v s utanför säkerhetskontrollen. Vill du in så behöver du boardingkort för avgående flight samma dag.

Ja i Pressbyrån landside går det bra, d v s utanför säkerhetskontrollen. Vill du in så behöver du boardingkort för avgående flight samma dag.
När jag tänker efter så har jag gått in själv på ankommande SAS från London för att besöka ankomstlounge som EBD så det borde ju gå även för att handla.

Om man säger att man ska till butikerna t.ex. så blir man insläppt, så vitt jag känner till. Swedavia vill gärna att man ska handla i butikerna även vid ankomst.

Du måste använda dig av säkerhetskontrollen som finns i transithallen, efter passkontrollen. Du kan inte gå ut genom tullfiltret och sedan gå tillbaka in.

Så summa summarum så går det bra. Bara jag använder transitsäkerhetskontrollen precis som var tanken. Tänkte säga att jag skulle till loungen.

En annan fråga /synpunkt nu är jag ingen godis freak. Men min uppfattning är att godiset på Arlanda är dyrare än i vanlig butik!? Eller?

Toppen