Senaste nytt

Köpa "billiga" kläder på flygplatser

palmen

Moderator
Jag hamnade i situationen att mitt bagage är borta och har bara spenderat tid på flygplatser eller ankommit sent till hotellet. Inga vanliga butiker är öppna så dags och det har inte funnits tid att inköpa det som behövs till bagaget är framme igen.

På Arlanda fanns det ok priser på det nödvändigaste även om det inte var billigt. På Heathrow T5 hittade jag inget billigt förutom rean på Harrods så man kunde komma under 1000 för en tröja.

Finns det inte billigare alternativ på flygplatser? Antar att de flesta som handlar antingen har råd och föredrar dyra märkesvaror eller hamnar i min sits där man måste plocka ihop ett ombyte och då får ta vad som finns.

Fick titta på Harrods rean på LHR T5 jag med förr-förra veckan. Antagligen en av få vettiga klädförsäljningar jag sett på en flygplats annars har priserna varit väldigt unisona över nationer och gränser.

På Kastrup har de väl H&M? Annars är det mycket märkeskläder till standardpris eller uddamärken till överpris.

Det kanske inte hjälper för dig men,
Muji finns bl a på Hong Kong, Osaka Kansai, Tokyo Narita, Singapore
Uniqlo finns bl a på Osaka Kansai, Tokyo Narita, Tokyo Haneda, Sapporo, Kuala Lumpur, Singapore

H&M finns på Kastrup och har samma priser som i vanliga butiker i Danmark. På Schiphol (AMS) och på Kloten (ZRH) finns ju köpcentrum i direkt anslutning till flygplatsen som oftast har mer liberala (läs normala med svenska ögon) öppettider och betydligt bättre utbud men det är så klart att de inte har öppet på natten. Giordani finns i Hong Kong och Singapore och där kan man köpa prisvärda kläder.

Jag hamnade i situationen att mitt bagage är borta och har bara spenderat tid på flygplatser eller ankommit sent till hotellet. Inga vanliga butiker är öppna så dags och det har inte funnits tid att inköpa det som behövs till bagaget är framme igen.

På Arlanda fanns det ok priser på det nödvändigaste även om det inte var billigt. På Heathrow T5 hittade jag inget billigt förutom rean på Harrods så man kunde komma under 1000 för en tröja.

Finns det inte billigare alternativ på flygplatser? Antar att de flesta som handlar antingen har råd och föredrar dyra märkesvaror eller hamnar i min sits där man måste plocka ihop ett ombyte och då får ta vad som finns.

Tycker man måste ha lite tur.
Händer väl någon gång att man hittar trevliga kläder för bra priser.
Men flygplatser lever väl för - vi sitter lite i skiten och bara måste - handling.

Tycker man måste ha lite tur.
Händer väl någon gång att man hittar trevliga kläder för bra priser.
Men flygplatser lever väl för - vi sitter lite i skiten och bara måste - handling.

Med tanke på det ofantligt stora antalet butiker på vissa flygplatser så måste ju målgruppen inte bara vara de som handlar för att de måste?

Med tanke på det ofantligt stora antalet butiker på vissa flygplatser så måste ju målgruppen inte bara vara de som handlar för att de måste?

Handlar också mycket om produktplacering för de stora märkena, det finns en exklusiv association med flygplatser vilket är anledningen att du ser så mycket designerbutiker.

Schiphol har flera butiker med kläder i olika prisklasser.
De har dessutom ofta rea och bra erbjudande på märkeskläder. Har handlat där även om jag ej behlvt några ggr :p

Toppen