Senaste nytt

Köpa Baspoäng för att nå Guld?

Tack för svar! Jag läser mig bara till att "Förlängningen kommer att tillämpas automatiskt för aktiva EuroBonus-konton på Silver-, Guld- och Diamant-nivå för vilka kvalificeringsperiodens utgångsdatum infaller under perioden 31 mars 2020–31 oktober 2021", dvs. vi vet fortfarande inte om 31 Januari 2022 kommer omfattas av förlängningen? Tänker att de kommer bli mer restriktiva då USA/long-haul börjat öppna?

Hur kommer det sig att köp av baspoäng dateras 123 dagar bakåt?

Guld idag genom softlanding Jan 2020. Visa bifogad bild 121440
SAS förlänger status till årsskiftet nu.
Soft landing till guld ska normalt inte räknas till LTG.

Huruvida de förlänger mer under 2022 lär vi tidigast få reda på i mitten på november.

Tack för svar! Jag läser mig bara till att "Förlängningen kommer att tillämpas automatiskt för aktiva EuroBonus-konton på Silver-, Guld- och Diamant-nivå för vilka kvalificeringsperiodens utgångsdatum infaller under perioden 31 mars 2020–31 oktober 2021", dvs. vi vet fortfarande inte om 31 Januari 2022 kommer omfattas av förlängningen? Tänker att de kommer bli mer restriktiva då USA/long-haul börjat öppna?

Hur kommer det sig att köp av baspoäng dateras 123 dagar bakåt?

Guld idag genom softlanding Jan 2020. Visa bifogad bild 121440

I och med att du kvalificerade dig för EBG eller högre 2019-2020 och fick förlängt perioden 2020-2021 genom att SAS fyllde upp antalet flygresor (istället för poäng), så kommer du få förlängt en ytterligare period om nu SAS väljer att förlänga en ytterligare månad.

SAS själva förklarar 123 dagar så här:

När skall jag köpa Baspoängen?

Din kvalificeringsperiod är 12 månader och när du i slutet på perioden ser att du har behov av att köpa Baspoäng kan du köpa dessa. De poäng du köper kommer att bokföras på ditt konto 123 dagar innan köpet. Detta för att du har möjlighet att köpa Baspoäng upp till 3 månader efter att din kvalificeringspeiod gått ut. Du skall vara minst 6 månader in i din kvalificeringsperiod för att kunna köpa Baspoäng.

Från Vanliga frågor & svar | SAS EuroBonus Shop

Toppen