Senaste nytt

Köp SAS EuroBonus-poäng kampanj tråd

Kan man köpa med AmEx då? Det ger ju mer poäng/krona än Diners.

Ja: "Du betalar i euro med MasterCard, Visa eller American Express."

Både AmEx och DC ger 20p/100kr. Utan att ha bevis skulle jag tro att det kan bli en något mer ofördelaktig växelkurs att betala i Euro med AmEx än vad det skulle ha blivit med DC, jag har för mig att AmEx tar omvägen via USD.

Ja: "Du betalar i euro med MasterCard, Visa eller American Express."

Både AmEx och DC ger 20p/100kr. Utan att ha bevis skulle jag tro att det kan bli en något mer ofördelaktig växelkurs att betala i Euro med AmEx än vad det skulle ha blivit med DC, jag har för mig att AmEx tar omvägen via USD.

Helt riktigt Tourist, Amex går först från € till US$ sen till SEK. Vilket gör det något dyrare.

Om man satsar på Amex 150K 2-för-1-vouchern och inte riktigt vet om man kommer nå upp till den gränsen kan detta vara ett bra köp.

40% rabatt på poängköp hos Eurobonus före 5 dec

Som rubriken säger, 40% rabatt på poängköp hos Eurobonus

EuroBonus - Buy points - SAS

Är ju en hyfsad deal 40000 poäng för 7084 Skr jämfört med 50000 US Airways 13900 Skr vilket visserligen kan bli 100000 för samma summa när de har 100% bonuserbjudandet

Mvh
Ubbe

Last edited:
Njae, man måste titta på vad man får för sina poäng också. SAS har generellt ett betydligt högre poänguttag för flygningar med annan *A partner. Dessutom tar man ut bränsletillägg, vilket US inte gör. När man lägger samman allt, känns köp av EB poäng inte som något toppenerbjudande ens med 40% rabatt.

Men om man ändå tänkt resa med SK till exempelvis USA blir det ju aningen bättre. Då slipper man dessutom bränsletilläggen! :)

Hej!
Någon som vet hur många gånger man kan köpa? US brukar ha att man bara får göra ett köp, men jag kan inte se här att någon sådan regel finns. Nån som vet?

Det är ett bra erbjudande men inte mer än så, 50% rabatt vore bäst. Jag ser på det som 2 resor inom Europa á 375€ var vilket borde vara helt OK.

Jag tycker definitivt inte det är värt priset. Det är ursvårt att nyttja poäng på SAS när man behöver den och skall man utanför Europa är det ännu värre. Jag har ett 50% rabatt från Amex och det är ju nästan omöjligt att nyttja för två i C klass. Inom Europa hittar man i regel bra priser om man är ute i tid.

Toppen