Senaste nytt

Köer i Passkontrollen Kastrup

Hur är det egentligen med gränskontrollerna mellan Danmark och Sverige? Sist jag var på Kastrup (nån vecka sedan) och skulle ta mig med tåg över till Sverige behövde jag endast visa ID på den danska sidan. Ska det egentligen inte ske ytterligare en passkontroll ombord på tåget vid Svågertorp eller Hyllie?

Till och med flygbolagen på Miami International verkar ha lyckats i sina påtryckningar på passpolisen där

Department Homeland Security Miami International Arrival :: American Airlines Newsroom

Nu kan jag inte se när nyhetsreleasen är daterad, men skulle tro att det är ganska nyligen. Det har varit frekventa klagomål på passpolisens bemanning på Miami. Förhoppningsvis blir det bättre nu.

Augusti 2014, ska bli intressant om förbättringen kvarstår när vi landar i oktober.

Skakar liv i en gammal tråd. Reser med SK 2827 lördag 0805 till BEY. Hur mycket tid bör jag ha på CPH med o utan fast track (fyra pax med olika status)?

/j

Skakar liv i en gammal tråd. Reser med SK 2827 lördag 0805 till BEY. Hur mycket tid bör jag ha på CPH med o utan fast track (fyra pax med olika status)?

/j
Status spelar ingen roll - i passkontrollen är vi alla lika. Tyvärr skulle jag säga at man aldrig vet hur lång tid det tar att komma igenom, men jag misstänker att lördagmorgon är en av de bättre tiderna att passera passkontrollen.

Hur brukar passagen i slow track vara på CPH?
Menar du säkerhetskontroll eller passkontroll?
(Tråden handlar om passkontrollen)

Om du menar säkerhetskontrollen så finns det i CPH appen sätt att se ”dagsformen” dvs hur lång kö som beräknas nu... annars för passkontroll finns automatiska läsare för EU pass som ”kan” vara snabbare

Menar du säkerhetskontroll eller passkontroll?
(Tråden handlar om passkontrollen)

Om du menar säkerhetskontrollen så finns det i CPH appen sätt att se ”dagsformen” dvs hur lång kö som beräknas nu... annars för passkontroll finns automatiska läsare för EU pass som ”kan” vara snabbare

O diskuteras det kring säkerhetskontrollen så skulle jag säga att det är väldigt varierande. Det kan vara från 2-20min beroende på dag/tid och hur många de har öppna just då. För 3 veckor sedan en torsdagskväll var nog längsta jag varit med om på länge och då stod jag cirka 15min skulle jag säga. Så generellt är det ju inga överdrivet långa tider vi pratar.

Toppen