Senaste nytt

Just nu: Ställ frågor till Pernilla på MySASidea

Seriöst, några av förslagen på My SAS Idea är så enkla att genomföra att det blir lite patetiskt att komma med ursäkter om varför man inte klarar av det idag. Några exempel (som redan nämnts flera gånger i denna tråd) är:

- Fungerande priobagage
- Fungerande prioritets-boarding
- Gardin för business class

Det finns faktiskt inga bra ursäkter för varför inte dessa idéer ska kunna genomföras omedelbart. Jag förstår att man saknar pengar för att uppgradera C-kabinerna på loung haul-flottan just nu, men att ta tag i ovanstående saker borde inte vara så svårt.

Det värsta svaret jag har hört hittills (kommer inte ihåg om det var här eller på flyprat.no) när någon frågade SAS varför priobagage inte fungerar var att man var medveten om problemet och helt enkelt övervägde att avskaffa hela systemet, just eftersom det fungerar så dåligt. Jag hoppas verkligen detta inte är en officiell inställning från SAS sida utan att det istället var personen på kundtjänst som hade en dålig dag...

Hej Pernilla

Ge oss möjlighet att boka om bonusresor även efter avresa.
Det är okej att ni tar avgifter men i dagsläget finns det inte denna alternativ.

Priority Luggage fungerade utmärkt dom senaste två gångerna jag anlände Arlanda. Fungerade till och med på OSD/Östersund! Man blir lite lätt chockad varje gång det händer :D
Fungerade för mig också sist jag var på ARN, men när jag kom hem till BGO igen så fungerade det skandalöst dåligt. Priobagage kom sist på bandet, ungefär som folk här är vana med sedan tidigare...

Den här la jag in som ny ide på SASMyidea. Vore skoj om man kunde få massor av röster på den. Jag tycker nämligen det är absolut rimligt att min ide blir verklighet

Today, if a customer is booking a ticket with SAS but do not fly will there be NO Eurobonus points gained for the customer. Somehow, since SAS does get paid for such ticket (mainly non refundable economy tickets or tickets not used for some reason) and the passenger receives nothing except a loss of money. I understand that the passenger is paid for the "miles" flown but somehow it would be fair if the passenger do recieve something. I would be a good gesture and differentiate Sk from other airlines.

Rösta nedan:)

Bonus points on not used tickets | My SAS Idea

Toppen