Senaste nytt

Just nu: Ställ frågor om SAS American Express 2-for-1

Status
Stängd för vidare inlägg.
En annan fråga; hur fungerar samarbetet? Vem är det som sätter upp reglerna som tex att det bara gäller på SK-metall? Är det SAS eller AmEx?
 
Finns det planer inom en "snar" framtid att öppna upp bonusplatser till SFO? I dagsläget finns det inget att boka.

Finns det någon plan på att man ska kunna boka 2-4-1 själv via nätet utan att behöva ringa Tallinn?

Möjlighet att söka på sas.se på olika kabinklasser när man ska boka bonusresa, är detta något man försöker implementera?

Om det fanns en möjlighet att "låsa upp" 2 platser i business till en destination även fast det inte finns några award-platser tillgängliga skulle detta uppskattas. Är detta något som kan tänkas bli verklighet?
Förslag: Detta skulle endast vara tillgängligt med 2-4-1 vouchern och max 2 platser per flight (totalt) kan låsas upp för nyttjande av 2-4-1 vouchern.

EDIT: 700 inlägget :)
 
Last edited:
Upprepar lite här men:
Tillgång till fler bonusbiljetter i businessclass/econ extra på longhaul
Mixed cabinclass - just pga dåligt utbud i business/econ extra på longhaul
Kunna få två vouchers om man spenderar 300k, eller något annat incitament för att fortsätta använda kortet efter man spenderat 150k
 
Kan man utnyttja voucher även om man sagt upp kortet. I mitt fall har jag fått 2-4-1 men kör nu på Australisk AmEx. Har kvar mitt svenska kort just för vouchern. Men kanske onödigt?
 
Sedan vill jag också gärna veta vad poängen var att förändra från föregående upplägg med 100k/200k. De enda som gynnades av det var ju de som spenderade i 150-200k intervallet.

De enda som missgynnades var ju å andra sidan de som spenderade i intervallet 100k-150k...

OnTopic: Ansluter mig till synen att vouchern bör gälla hela kommande kalenderår för att undvika skumma effekter med timingen av utlösande. Om man triggar den tidigt kan väl det vara en bonus att den är giltig mer än 12 månader?
 
Nu drabbas inte jag av detta, men tycker det är orealistisk att förvänta sig att vouchern skall användas på andra bolag. Jag gissar detta har en mycket högre kostnad. Motsvarande förmåner som BA 2-for-1 eller Miles & More companion gäller enbart på egna flyg; något som är ganska logiskt. Det skulle jo var lite fel om en EuroBonus medlem har en bättre fördel på Lufthansa än vad en Miles & More medlem själv har.

Dock borde man hellre titta på hela tillgångsfrågan; och låta t.ex. EBG eller en form av EBG + förmån (t.ex. efter 100 000 poäng) få boka upp till 2 platser en gång per år trots att inte Award plats finns. Jag tycker det är tillgängligheten som verkar vara problemet, så löser man denna har det nog ett högre värde.
 
Last edited:
Tillgänglighet är helt klart största problemet. Det vore en riktigt trevlig sweetener om man vid tex 300k spend får låsa upp bonusplatser på en valfri flight.
 
Dock borde man hellre titta på hela tillgångsfrågan; och låta t.ex. EBG eller en form av EBG + förmån (t.ex. efter 100 000 poäng) få boka upp till 2 platser en gång på är trots att inte Award plats finns. Jag tycker det är tillgängligheten som verkar vara problemet, så löser man denna har det nog ett högre värde.
eller att införa "Rule-buster" voucher som tillåter att boka bonusresor så länge det finns plats för betald biljett, för samma antal EB poäng.
 
Värdet är begränsat pga att antalet award-platser på SAS är begränsat på framförallt long-haul.

Kan antalet tillgängliga platser ökas eller kan det bli fritt att boka inom hela alliansen?
 
Största problemet är platstillgången, för utom att fixa det så vore open jaw och mixed classes en förmildrande omständighet.
Har missat att utnyttja de två senaste årens kuponger för att det inte har funnits platser att utnyttja.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen