Senaste nytt

Jumbo Stay på Arlanda i konkurs

Tre dagar gammal nyhet men jag har inte läst något om den här.

Undrar om Stordalen är sugen på att slå till? Tror inte det själv, men skulle inte bli förvånad, Han kan säkert få driften av hotelet intrigerad med övriga hotel han har på Arlanda.

Last edited:
  • Gilla
Reactions: fcx
Så tråkigt. Gillar verkligen att mötas av en 747 när man kommer med bil in mot terminalerna. Men det är ju vanskött, det behövs målas om. Jag skulle lägga ned hostelverksamheten och istället måla om planet i Pan Am livery och köra "Pan Am experince". Tror det skulle dra folk även utanför Sverige. Blir ju ännu häftigare då det är en riktig 747 som dessutom flugit för Pan Am!

Ett annat alternativ är att måla den i SAS gamla livery och köra ett liknande koncept fast för SAS. Huge Viking ska den heta isf.

Tre dagar gammal nyhet men jag har inte läst något om den här.

Fan jag tyckte det såg extra ödsligt ut förra veckan…
Men låter ju som Swedavia lagt krokben för verksamheten och nu vill bli av med planet helt. Säkert nytt jordgubbshotel på den platsen då?

Även om det är tråkigt när en verksamhet går i konkurs skulle jag faktiskt bli glad om planet försvinner. Det ser inte bra ut med ett avställt, risigt gammalt plan uppställt vid infarten till flygplatsen. Efter att de fick skrapa bort lycamobile-reklamen har det sett ännu risigare ut.

De fick inte ha reklam på planet längre av Swedavia vilket var en förutsättning för att driva runt detta. Swedavia vill inte hyra ut marken till annan aktör så det blir ju bara nedläggning kvar. De vill ha marken till annat.

Även om det är tråkigt när en verksamhet går i konkurs skulle jag faktiskt bli glad om planet försvinner. Det ser inte bra ut med ett avställt, risigt gammalt plan uppställt vid infarten till flygplatsen. Efter att de fick skrapa bort lycamobile-reklamen har det sett ännu risigare ut.
Instämmer helt och hållet. En rolig idé från början men det var ett riktigt dåligt välkomnade till Arlanda sista åren.

Toppen