Senaste nytt

Jul/Nyår i Seattle och Vancouver: Är det värt?

Hej,
Sorry att planerna sprack. Första frågan blir ju om du är där med familjen eller kompis etc?
Måste tyvärr hålla med agehall om att varken Seattle eller Vancouver är en höjdare vid den årstiden.
Skidåkning om du har tur. Akvariet i Seattle och några stora malls samt Boeing såklart. Samma i Vancouver tyvärr.
Bodde i SEA ett tag, två år. Nej, mellan slutet Oct till mitten av Mar är det inte speciellt kul. Fast det beror på vad man vill ha förstås. Men nej, regn, snöblandat, nej.
Satsa pengarna på södra västkusten i stället.
Om du gillar äventyr och kyla omväxlande med plusgrader så åk till Anchorage. Otroligt häftigt med häpnadsväckande natur och saker att göra. Dock ingen familjeutflykt. Du behöver inte ens tänka själv för dom fixar åt dig.

Mvh

Tack för tipsen. Är tyvärr ingen snömänniska, så skidor och vinteraktiviteter går bort. Har inget emot att det regnar, men snön vill jag helst skippa. Hyrbil var ganska dyrt för mina datum, så får nog eventuellt tänka över om det är värt att åka ner till Los Angeles trots de dyra flygpriserna.

Tack för tipsen. Är tyvärr ingen snömänniska, så skidor och vinteraktiviteter går bort. Har inget emot att det regnar, men snön vill jag helst skippa. Hyrbil var ganska dyrt för mina datum, så får nog eventuellt tänka över om det är värt att åka ner till Los Angeles trots de dyra flygpriserna.
Tänk om... Åk upp till tex revelstoke, hyr guide och snöskoter. lär dig uppskatta vintern. att åka skoter där.. det är en mina resdrömmar som jag inte har kunnat fixa.

Jag har alltid gillar Seattle, har varit där 5-6 gånger, men den senaste gången var inte lustig, aldrig varit med om så många personer som varit så höga. Talade med Maggi som jobbade i kabinen på BA hem och hon hade lagt märke att de senaste åren hade drogerna ökat markant i SEA hon hade även märkt det i SFO.
Vid Pioneer Square där jag bodde pågick handen helt öppet.

Det är väl helt lagligt i Washington State nu, så det är väl egentligen inte så konstigt...

Jag är ingen expert på droger, men här var personerna höga tror inte att blir så höga på att röka marijuana.
På busslinje 124 ut till flygmuseet så såg jag hur man gjorde en affär och det var någon typ av tabletter som bytte ägare.

Toppen