Senaste nytt

Jorden runt på åtta dagar (i economy)

Sent om sider bokades äntligen Island Hopper-flighten UA154! Avreser den 10 april 2020 kl 07:25 från HNL och ankommer till GUM den 11 april kl 18:00. Reser vidare till NRT tidigt dagen efter och funderar nu på var man bor smartast. Någon som har Guam-tips för någon som vill gå minst antal steg från terminalen?
Jag bodde på ett skabbigt hotell på Guam, minst inte ens vad det hette men det spelade mindre roll.. efter 14h Island Hopper var jag så slut så jag bara kraschade i sängen. Jag körde tidigt flyg till Saipan på morgonen dagen efter så hade i princip ingen tid alls att utforska Guam utan bara sova.

Föll för frestelsen att uppgradera Island Hopper-flighterna till Economy Plus vilket gav mig tillgång till åtråvärda rad sju. På samma rad sitter enligt uppgift flygmekanikern (7C) vilket ju kan vara en möjlighet till intressant konversation.

Knutit ihop hela rutten nu och det blev tre biljetter;
#1 Open-jaw med LOT OSL-WAW-LAX, NRT-WAW-OSL (SEK5600)
#2 Enkel med United LAX-HNL (SEK2900)
#3 Enkel med United HNL-GUM (Island Hopper UA154) och vidare efter en stayover på GUM till NRT (SEK9000 plus uppgradering för USD93)
Så - ungefär SEK18500 för 21204 miles.

Eftersom jag inte passerar ekvatorn blir det ju inte en riktigt kvalificerad RTW. Då finns det alltså framtida utmaningar. :)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Snygg resa! Bokade du Island Hopper för cash - eller missförstår jag? Mekanikern på 7C brukar ej vara särskilt pratsam och du vill ha fönsterplats. Säkrare att hoppas på en konversant mittsätesryttare!

Last edited:
Snygg resa! Bokade du Island Hopper för cash - eller missförstår jag? Mekanikern på 7C brukar ej vara särskilt pratsam och du vill ha fönsterplats. Säkrare att hoppas på en konversant mittsätesryttare!
Japp. Bokat Island Hopper för cash. Och jag bokade via OTA då priserna verkligen motiverade detta.

Jag har valt 7F - så jag kommer inte sitta och gnida axel med mekanikern.

Japp. Bokat Island Hopper för cash. Och jag bokade via OTA då priserna verkligen motiverade detta.

Jag har valt 7F - så jag kommer inte sitta och gnida axel med mekanikern.

Du fick ett bra pris, även om många här hellre skulle ha betalat 54000 Eurobonuspoäng + skatt för samma resa! Cashbiljett ger dock bättre möjligheter till att stanna på vägen.

Föll för frestelsen att uppgradera Island Hopper-flighterna till Economy Plus vilket gav mig tillgång till åtråvärda rad sju. På samma rad sitter enligt uppgift flygmekanikern (7C) vilket ju kan vara en möjlighet till intressant konversation.

Knutit ihop hela rutten nu och det blev tre biljetter;
#1 Open-jaw med LOT OSL-WAW-LAX, NRT-WAW-OSL (SEK5600)
#2 Enkel med United LAX-HNL (SEK2900)
#3 Enkel med United HNL-GUM (Island Hopper UA154) och vidare efter en stayover på GUM till NRT (SEK9000 plus uppgradering för USD93)
Så - ungefär SEK18500 för 21204 miles.

Eftersom jag inte passerar ekvatorn blir det ju inte en riktigt kvalificerad RTW. Då finns det alltså framtida utmaningar. :)

Helt rätt att uppgradera, jag körde economy plus också. Min var reward så det enda United släpper (fram till typ dagen innnan) är X dvs vanlig ekonomi och det är inte kul att sitta 14h i ekonomi på en 737

Jag hade dock för mig mekanikern satt i Business? 1A och 1B är också reserverade för ett extrapar piloter som alltid åker med.

Du fick ett bra pris, även om många här hellre skulle ha betalat 54000 Eurobonuspoäng + skatt för samma resa! Cashbiljett ger dock bättre möjligheter till att stanna på vägen.
Uppriktigt måste jag erkänna att jag aldrig tänkte på att försöka boka Island Hopper-segmentet för EB-poäng. Men en sökning gör gällande att det finns tillgängliga platser för 54000 poäng plus SEK505 i skatter... Nåväl - man lär sig... :)

Uppriktigt måste jag erkänna att jag aldrig tänkte på att försöka boka Island Hopper-segmentet för EB-poäng. Men en sökning gör gällande att det finns tillgängliga platser för 54000 poäng plus SEK505 i skatter... Nåväl - man lär sig... :)

Du får boka med poäng när du reser i andra riktningen sedan!;)

• Gilla
Reactions: erc
Toppen