palmen
Moderator
2-4-1 gäller väl också enbart med start i Skandinavien om jag kommer ihåg rätt.Frågor som isf. kommer upp, hur många är max segment på en EuroBonus biljett?
Och kan man boka den Ex-Brasil / Ex-MNL för att bränsledumpa?
2-4-1 gäller väl också enbart med start i Skandinavien om jag kommer ihåg rätt.Frågor som isf. kommer upp, hur många är max segment på en EuroBonus biljett?
Och kan man boka den Ex-Brasil / Ex-MNL för att bränsledumpa?
Inte numera.2-4-1 gäller väl också enbart med start i Skandinavien om jag kommer ihåg rätt.
En SAS EuroBonus bounusresa får max 8 segments. Jag vet dock inte hur der fungerar vid bokning av flera enkelbonusresor OCH boka som EN bonusresa.
Sæt i gang!En enkelresa får också ha 8 segment. Det står inte i reglerna för 2-4-1 att enkelresor är förbjudna, och det är möjligt att ha 4 vouchers aktiva samtidigt, så 32 segment totalt om man maximerar![]()
För att vara petig, skatterna blir inte mindre genom att starta resan från Brasilien eller från Filippinerna, utan bränsletillägget som försvinner.2 av dem kan ju utgå från Brasilien och Manilla för att kapa av lite skatter![]()
Haha, jag visste 2 min efter jag skrev det att någon skulle förtydliga det hela, skulle ha sagt betala mindreFör att vara petig, skatterna blir inte mindre genom att starta resan från Brasilien eller från Filippinerna, utan bränsletillägget som försvinner.