Senaste nytt

Joels Trollerilåda - awardsökmotor

Ledsen för en nybörjarfråga... Det finns ju spännande First resor på Trollerilådan (med stor bokstav!), men resorna utgår ju inte från Sverige. Säg att jag vill använda den funna resan MUC-BKK. Ringer man då bara Estland och ber dem fixa en award connection från i mitt fall ARN->MUC och sedan ber man Estland häkta på den funna first segmentet? Har man i så fall oftast goda chanser att få en hyfsat smidig första flight?

Ledsen för en nybörjarfråga... Det finns ju spännande First resor på Trollerilådan (med stor bokstav!), men resorna utgår ju inte från Sverige. Säg att jag vill använda den funna resan MUC-BKK. Ringer man då bara Estland och ber dem fixa en award connection från i mitt fall ARN->MUC och sedan ber man Estland häkta på den funna first segmentet? Har man i så fall oftast goda chanser att få en hyfsat smidig första flight?

Det går till så som du skriver. Men vart du ringer beror lite på vilken typ av poängresa du vill boka. Om du har en voucher 2-4-1 så ringer man till Tallin, annars ringer man SAS kundtjänst.

Tillgängligheten varierar väldigt. http://www.businessclass.se/forum/t...alliance-bonusresa-på-uniteds-webbsida.27261/

Här kan du läsa om hur man söker efter awards.

Sökmotorn visar bara förstaklassflygningarna vilken är en fördel när du sedan ska leta hela resan. Testa dig fram på United award search för anslutningar på de dagar du hittat firstbiljetter på.

Hej kan du ta en screen shot på med inställningarna du sökt på så fixar jag till det!
Untitled2.png

Visar samma för North & Central America etc.
Untitled3.png

Nu finns grundläggande statistisk (genomsnittligt antal tillgängliga flights ett visst antal dagar före avgång) tillgänlig på i sajten. Är dock bara data jag samlat in senaste två typ 10 dagarna, men kommer kontinuerligt bli bättre.

Slog mig att du kanske borde ha en landing page, efter bilden. Kanske hamna på documentation-sidan?
Det är en del data som laddas in. Min webbläsare(chrome, version 48.0.2564.116 (64-bit), mac os x 10.10.5) frös till i väntan på att den laddat klart.

also, haha
upload_2016-8-12_18-3-28.png

Toppen