Senaste nytt

Joels Trollerilåda - awardsökmotor

Lite nyheter
Hemsidan bor som sagt nu på awards.nu eller awardflights.se
  • One way borttagen, nu kan man istället välja one way eller return ticket på under planner
  • Har lagt business class, dock enabart på dom sträckorna det finns minst en aktör med förstaklass. (Går dock att söka på t ex ehtiopian)
  • Tid för landning och flygtid syns nu i resultatvyn
  • Ytterligare meck med tiden nu ska den korrekt mäta hur lång tid det är mellan landning till hemresa så länge man flyger hem inom samma tidszon
  • Tillfälligt tagit bort inloggningskravet då det inte fungerade direkt bra i många webläsare (typ inga.. ska fixa det sen igen)
  • Går nu att komma åt motorn från alla länder som inte är USA eller Kanada
På gång
  • Söka upp till 4 personer
  • Business class på flera linjer, även dem som inte har förstaklass
  • Vettiga datumväljare
  • Cross browser support
  • Mobilanpassaning
  • Alerts när ens awardbiljetter släpps
  • Statistik på när biljetter finns och hur länge dom lever innan dom blir köpta eller borttagna
  • Avancerade routings, steg 1 där blir byten i typ tokyo, bkk och andra hubbar

Det verkar som att @Faustus har planer på att införa någon sådan funktionalitet i sin trollerilåda i framtiden.

Joels Trollerilåda - awardsökmotor | Sida 15 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag håller på nu och samlar in data på samtliga first destinationer och tillgänglighet för både först och business. Har inte hunnit ta tag i själva analysen fullt ut, tanken är att bygga rapporter och grafer på allt som uppdaterar sigsjälva allt eftersom.

Om nån verkligen har myror i byxorna så kan man få tillgång till rådatan redan nu, men det fodrar att man kan sin data-analys annars kommer man ha väldigt jobbigt med tröska runt det.

Om nån verkligen har myror i byxorna så kan man få tillgång till rådatan redan nu, men det fodrar att man kan sin data-analys annars kommer man ha väldigt jobbigt med tröska runt det.

Jag skulle gärna få tillgång till datan! Det vore kul att köra lite predictions på datan (jämfört med övrigt availability i F kanske?) för att se om man kan förutsäga hur många award-platser LH släpper i F på varje enskild flight).

Hjälper för övrigt gärna till att bygga ut trollerilådan om du vill ha hjälp.

Jag skulle gärna få tillgång till datan! Det vore kul att köra lite predictions på datan (jämfört med övrigt availability i F kanske?) för att se om man kan förutsäga hur många award-platser LH släpper i F på varje enskild flight).

Hjälper för övrigt gärna till att bygga ut trollerilådan om du vill ha hjälp.

Hej jag är i Georgien tills onsdagkväll så lite dåligt med uppkoppling, jag skickar PM när jag är hemma!

Verkar nu dykt upp business och cattle också :) Dock har jag problem med Southern Africa som visar resultat för South East Asia

EDIT: Verkar bara vara problem med one way

Toppen