Senaste nytt

Joels Trollerilåda - awardsökmotor

Tack!

Det som skulle bra också på sikt är om vi kunde distribuera crawlandet till flera enheter.. Just nu gör webbservern alla requests vilket inte direkt är optimalt. Har byggt den så man lätt ka dela upp den och ha kanske 10 enheter som alla gör några få requests var, då skulle vi kunna få in business Class för samtliga linjer och lång tid och många personer.

Dessa skulle enheter skulle helst inte va på samma IP span osv för då blir det lätt blockade och United kan få för sig att vidta åtgärder. Lekte med tanken att göra en iPhone app som låter alla medlemmar bidra med några sökningar var :p
Hör av dig bara, jag kan sätta upp några crawlers på olika IP-nät.

Lådan kommer vara lite instabil nu i två dagar och kanske inte riktigt visa alla sökreslutat. Håller på att bygga om en modul för att få in alerts på ett snyggt sätt. Om ni inte hittar era biljetter så kolla igen typ om 1-2 dagar eller när jag sagt till

Hej! Har blivit beroende av din trollerilåda, bra jobbat! :) Sedan igår så kommer jag inte in i trollerilådan. Efter välkomstbilden så tänker den ett tag sedan kommer det upp en fråga om jag vill logga in med google, facebook eller twitter. Kanske håller du på med någon uppdatering.

En donation kommer så snart jag har fått ordning på mitt Paypalkonto. Kontot accepterar just nu inte något av mina kort.

Keep up the good work!

Typiskt... skulle visa en kompis detta men kommer till bing.com när jag sitter på en dator bakom en proxy.
På min bärbara kommer jag till en scary snubbe på en bild där det står Magic så händer inget mer. Får error när jag ska försöka sign in with Google.

Hej, jag har håller på att flytta den till en bättre adress. Den finns just nu på awards.nu / awardflights.se

Kommer dock vara lite instabilt med inloggningen några timmar frammåt.

Har flyttat in saker bakom inloggning (vem som helst kan skapa ett konto och logga in på 2 min, så borde inte vara något hinder). Ett av många småsteg för att försöka skydda den i längden. Om ni sitter bakom proxys så kan jag white-lista era ip's så kommer ni åt den :)

Den vidarebefodrar alla andra ip's från typ usa och övriga länder till bing som sagt

Hej, jag har håller på att flytta den till en bättre adress. Den finns just nu på awards.nu / awardflights.se

Kommer dock vara lite instabilt med inloggningen några timmar frammåt.

Har flyttat in saker bakom inloggning (vem som helst kan skapa ett konto och logga in på 2 min, så borde inte vara något hinder). Ett av många småsteg för att försöka skydda den i längden. Om ni sitter bakom proxys så kan jag white-lista era ip's så kommer ni åt den :)

Den vidarebefodrar alla andra ip's från typ usa och övriga länder till bing som sagt
Tack för ditt hårt arbete, det uppskattas!

Några synpunkter.

1, Man skickas inte till resultatsidan direkt efter inloggning (Windows 7 + Chrome). När jag trycker på F5 (ladda om sida) kommer jag fram till resultatsidan.

2, Datumformat på resutlat är YYYY-MM-DD. Tack för det. Men för filtrering används det fortfarande amerikanska systemet MM-DD-YYYY.
Screenshot20160719 03 Award.png

3, Vilken tidzon tillhör servern?
När jag försöker att begränsa resutlat t ex mellan 2016-AUG-13 och 2016-AUG-15, får jag resultat med avgång på 2016-AUG-12.
Screenshot20160719 04 Award.png

Last edited:
Hejsan! Jag tänkte försöka använda trollerilådan för först gången :) Det verkar dock svårt att komma förbi inloggningssidan. Gör jag något fel, eller ligger det nere för tillfället? Jag kör chrome på Mac, kan det va ett problem?

Hejsan! Jag tänkte försöka använda trollerilådan för först gången :) Det verkar dock svårt att komma förbi inloggningssidan. Gör jag något fel, eller ligger det nere för tillfället? Jag kör chrome på Mac, kan det va ett problem?

Hej, inloggningen spökar lite när man registrerar sig, prova refresha sidan bara (cmd + r), gör det någon skillnad?

Toppen