Senaste nytt

Jetstar Asia, någon som testat?

Har testat både Air Asia och Jetstar. Var mycket nöjd med bägge bolag.

Jetstar flög jag mellan KL och Singapore i somras. 192kr t/r kostade biljetten och de avgår från den internationella satellitterminalen på KLIA. Väldigt smidigt att skriva ut sitt boardingkort vid gaten, och jag kunde därmed göra en airside connection vilket var väldigt skönt. I Singapore kunde jag hämta ut mitt boardingkort vid disk, och incheckning online erbjöds 48 timmar innan avgång (man kunde då välja sittplats helt gratis)

Planet var en fabriksny A320 med Recaro skinnsäten, väldigt fräscha och bekväma. Personalen var attraktiv och serviceinriktad.

Överlag kändes det som vilken SAS eller Lufthansa (stolarna påminde väldigt mycket om NEK) flygning som helst, och jag vill verkligen påstå att lågprisbolagen i Asien är av en helt annan kaliber än de vi har i Europa. Är man medlem i Qantas Frequent Flyer så kan man även tjäna poäng hos Jetstar…

Jag har också vid ett flertal olika tillfällen flugit diverse olika lågprisbolag i Sydostasien och tycker att de generellt sett fungerat mycket bra. De är väldigt sällan sena, eller så sena att det stör särskilt mycket, planen känns nya och fräscha, kabinpersonalen är trevlig och verkar vilja göra ett bra jobb och säkerheten känns ok.

Jetstar från Australien till Singapore var dock ingen höjdare, eller, planet och punktligheten var bra, men personalen var sur så det räckte och blev över, utan synbar anledning :confused:

Henrik, jag sätter inte min på fot på Ryan Air och har flugit Air Asia flera gånger:) Betala extra för att gå på planet först, det är det värt.
Tycker inte jag. Man hinner förbi de flesta ändå eftersom de går i snigel fart.:)
Fast numera kan man ju betala för designerat säte. Det gör jag.

Flugit Jetstar mellan KLL och SIN nyligen. Trångt (asiatisk seatpitch?), men annars inget att klaga på. Börjar snart med 787 från Australien.

Sorry att jag lyfter en väldigt gammal tråd, men har en fråga om Jetstar. Vi funderar på att ta landvägen (och vattenvägen) från Puh Qouc till HCMC alternativt flyga. Familjen gillar inte obskyra bolag som inte "känns" säkra. Jetstar Pacific Airlines (är det samma som Jetstar Asia?) är ett av två bolag som trafikerar sträckan (andra är Vietjetair.com). Så, hur är säkerheten på Jetstar, är de flygbara?

Sorry att jag lyfter en väldigt gammal tråd, men har en fråga om Jetstar. Vi funderar på att ta landvägen (och vattenvägen) från Puh Qouc till HCMC alternativt flyga. Familjen gillar inte obskyra bolag som inte "känns" säkra. Jetstar Pacific Airlines (är det samma som Jetstar Asia?) är ett av två bolag som trafikerar sträckan (andra är Vietjetair.com). Så, hur är säkerheten på Jetstar, är de flygbara?
Jag kan inte svara på hurdan Jetstar Pacific är men oavsett vilket flygbolag som flyger sträckan, flyget ska vara bättre och säkrare än att åka landväg i Vietnam.

Alltid säkrare att flyga än att ta landvägen. Jag skulle säga att det gäller vilken linje som helst i hela världen, inkl Afrika. Be mig inte om källa på det dock.

Jag kan inte svara på hurdan Jetstar Pacific är men oavsett vilket flygbolag som flyger sträckan, flyget ska vara bättre och säkrare än att åka landväg i Vietnam.

Har kört Jetstar ett par gånger. Senast mellan Hong Kong och Tokyo. Inget fel förutom att maten är värdelös.

Toppen