Senaste nytt

Jennifer Aniston i Emirates-reklam med glimten i ögat

agehall

Medlem
Dålig reklamfilm eller ej. Jag förstår inte nyhetsvärdet eller varför detta förtjänar en artikel på förstasidan.

Sponsrade av Emirates?

Er det kun jeg som ikke ser nyhedsværdien?

Jag kan hålla med om att det inte är en dundernyhet, men ärligt talat, vad skulle ha gjort sig bättre på förstasidan? Den senaste nyheten innan denna artikel är från 9e oktober vilket är ungefär 100 internet-år.

Tittar man på alla framgångsrika siter, så handlar det om att ha omsättning på förstasidan för att hela tiden göra den intressant för besökarna. Ett bra exempel här är aftonbladet - de är extremt framgångsrika online och satsar enormt mycket på att få ut material hela tiden. Jag gillar det personligen inte, men det visar sig gång på gång att det är vad som fungerar.

Businessclass är inte (och försöker inte vara!) aftonbladet, men man vill ändå ha lite omsättning på förstasidan - annars kommer sällananvändare att bli engångsanvändare och det vill man inte.

Det känns som att det finns lite av en sur trend att bara klaga på allt som läggs upp från redaktionellt håll just nu. Jag tycker det är jättetråkigt. Det är bara att inse att vi som hänger på forumet inte är den primära målgruppen för mycket av det som skrivs på den redaktionella sidan. Men när man klankar ner på saker utan att ha tort på fötterna så ser det ganska illa ut för folk som hittar hit via sidor utanför forumet - och man ska komma ihåg att en stor del av besökarna aldrig kommer hela vägen in i forumet!
 

Kebalibre

Medlem
Jag kan hålla med om att det inte är en dundernyhet, men ärligt talat, vad skulle ha gjort sig bättre på förstasidan? Den senaste nyheten innan denna artikel är från 9e oktober vilket är ungefär 100 internet-år.
Om det är det mest intressanta man lyckats skaka fram sedan 9e oktober på en site för medvetna resenärer bör man nog överväga att vässa redaktionen.
 

Kebalibre

Medlem
Ibland är det nyhetstorka. Då får man kasta in saker som kanske inte håller det nyhetsvärde man önskar men som ändå kan fylla en funktion. Många tycker uppenbarligen att den här reklamen är rolig och jag ser inget fel i att lyfta fram den lite i brist på annat.
Jag lägger ingen värdering i huruvida den är bra eller rolig, endast nyhetsvärdet. Jag har läst massor av nyheter sedan 9e oktober som hade passat bättre här än en reklamfilm som redan postats på forumet för en vecka sedan. Vi tycker uppenbarligen olika, acceptera det tack.
 

agehall

Medlem
Jag lägger ingen värdering i huruvida den är bra eller rolig, endast nyhetsvärdet.
Om vi pratar nyhetsvärde så var den här reklamfilmen ett samtalsämne så sent som i lördags i USA på en av morgonshowerna.

Jag har läst massor av nyheter sedan 9e oktober som hade passat bättre här än en reklamfilm som redan postats på forumet för en vecka sedan.
Så bra - jag föreslår att du skriver ihop en artikel baserat på detta och kontaktar någon på businessclass för att få den publicerad. Jag är övertygad om att de uppskattar all hjälp de kan få. Moderatorteamet kan säkert hjälpa till att förmedla kontakt ifall så behövs.

Vi tycker uppenbarligen olika, acceptera det tack.
Du får givetvis tycka vad du vill.


Min personliga uppfattning är dock att det just nu gnälls på en massa saker som aldrig hade sagts ett ord om ifall tex @Jacob hade skrivit samma sak. Vissa saker är befogade, men mycket är det inte imho.
 
Jag kan hålla med om att det inte är en dundernyhet, men ärligt talat, vad skulle ha gjort sig bättre på förstasidan? Den senaste nyheten innan denna artikel är från 9e oktober vilket är ungefär 100 internet-år.
Lige på stående fod kan jeg nævne en håndfuld ting. 1) Iberia indfører "Lifetime Status". 2) Finnair åbner nye sæsonruter til Asien. 3) CPH ønsker at udvide med en ny terminal. 4) Finavias øgede fokus på ruter til mindre Skandinaviske lufthavne etc. Der er masser af nyheder.
Tittar man på alla framgångsrika siter, så handlar det om att ha omsättning på förstasidan för att hela tiden göra den intressant för besökarna. Ett bra exempel här är aftonbladet - de är extremt framgångsrika online och satsar enormt mycket på att få ut material hela tiden. Jag gillar det personligen inte, men det visar sig gång på gång att det är vad som fungerar.
Bestemt. Efter Jason overtog BusinessClass virker siden til at være gået i stå.
Businessclass är inte (och försöker inte vara!) aftonbladet, men man vill ändå ha lite omsättning på förstasidan - annars kommer sällananvändare att bli engångsanvändare och det vill man inte.
Er du sikker på det? BusinessClass er begyndt at ligne AB og lignende mere og mere. I den seneste tid har vi set flere advertorials og ikke mindst guldfuglen Ramsey Quebins elendige hotel reviews.
Det känns som att det finns lite av en sur trend att bara klaga på allt som läggs upp från redaktionellt håll just nu. Jag tycker det är jättetråkigt. Det är bara att inse att vi som hänger på forumet inte är den primära målgruppen för mycket av det som skrivs på den redaktionella sidan. Men när man klankar ner på saker utan att ha tort på fötterna så ser det ganska illa ut för folk som hittar hit via sidor utanför forumet - och man ska komma ihåg att en stor del av besökarna aldrig kommer hela vägen in i forumet!
Det lyder ikke som om du selv besøger forsiden? Selv besøger jeg forsiden flere gange dagligt og læser sikkert 90% af det som skrives. Bare i den seneste uge har der været flere utroligt flotte artikler - alle skrevet af Jacob... Det som skrives af andre på mere eller mindre kreativ vis holder desværre ikke samme niveau og når nået ikke holder målet mener jeg det er helt okay at klage.
 

agehall

Medlem
Bestemt. Efter Jason overtog BusinessClass virker siden til at være gået i stå.

Notera att Jason tog över BusinessClass för ganska länge sedan...

Er du sikker på det? BusinessClass er begyndt at ligne AB og lignende mere og mere. I den seneste tid har vi set flere advertorials og så guldfuglen Ramsey Quebins elendige reviews.

Nej, 100% säker är jag givetvis inte, men jag skulle bli väldigt förvånad om man gick åt det hållet. Det är ett helt dött spår om man frågar mig. Det skulle krävas enorma investeringar för att ens börja visa positiva siffror om man försöker gå in i det segmentet.

Det lyder ikke som om du selv besøger forsiden?
Korrekt - jag håller koll på forumet och läser det som korspostas dit. Jag ser inte mig själv som målgruppen för det som dyker upp på förstasidan och trivs bättre i forumet.

Selv besøger jeg forsiden flere gange dagligt og læser sikkert 90% af det som skrives. Bare i den seneste uge har der været flere utroligt flotte artikler - alle skrevet af Jacob... Det som skrives af andre på mere eller mindre kreativ vis holder desværre ikke samme niveau og når nået ikke holder målet mener jeg det er helt okay at klage.

Den sista veckan kanske inte är helt representativ eftersom @Jacob avslutat ett antal projekt och producerat flera artiklar i samband med att han avslutade sin anställning hos BusinessClass.

Tittar man tillbaka lite längre i tiden så har det inte alls varit samma tempo med genomtänkta artiklar även om de dykt upp med jämna mellanrum allt eftersom det funnits tid att skriva dessa.
 
Ibland är det nyhetstorka. Då får man kasta in saker som kanske inte håller det nyhetsvärde man önskar men som ändå kan fylla en funktion. Många tycker uppenbarligen att den här reklamen är rolig och jag ser inget fel i att lyfta fram den lite i brist på annat.
Om man nu vill ha omsättning är det väl oklart varför detta inte postats innan då, det är ju ingen purfärsk nyhet direkt. Visst är omsättning på förstasidan bra, men då skall det ju vara en nyhet.
 

RickardG

Medlem
Det kan ju också vara så att man nu i princip står utan redaktörer och utan utvecklare och satsar på att slänga in halvgamla nyheter, strunta i uppenbara och rapporterade buggar och köper in skräpartiklar istället :rolleyes:
 
Toppen