Senaste nytt

Japan (Hilton-hopping) mikro-recension.

Hilton Osaka
Klassiskt Hilton med läge precis vid centralstationen. Frontdeskmanager slog knut på sig själv för att hitta två fina rum till oss. Vi fick vänta i nästan en hel timme, men till slut fick vi två mycket fina rum med ’egen’ trappa till exec-lounge. Mycket proffesionellt och trevligt hotell. Tilltalad med namn hela vistelsen. Exec-loungen är klassik med bordsservering och lite exklusivitet, även om det dök upp en bullrig Amerikan i kortbyxor första kvällen. Frukosten kan väljas fritt mellan exec-lounge och huvudfrukost därnere. Jag har bott här själv för 3-4 år sedan och det var likadant då. Dvs full leverans ända in i detaljerna.
Kul att det blev bra! Vi bodde där för några veckor sedan och tyckte det var sådär. Rummet (twin deluxe) var helt ok men frukostmatsalen var väldigt bullrig. Det verkade iofs vara väldigt bokat med konferensbesökare vid tillfället. Var frukosten bra i exec-loungen?

Frukosten i Exec-loungen var ok. Utbudet brukar ju inte vara så stort, men som sagt ok.
Jag föredrar dock alltid att gå till 'huvud-frukost-matsalen' speciellt när man har barnen med sig...

Lite OT, men nyfiken på om du kan läsa både japanska och kinesiska?
Off topic svar.
Jag är en japan och har lärt mig kinesiska språket.

Japanska består av tre olika skrifter.
En är Hiragana, den andra är Katakana, den tredje är Kanji (kinesiska tecken).
Hiragana och Katakana är som alfabet, har inget betydelse. Men Kanji har betydelse och har ofta minst två eller flera sätt att läsa.

När det gäller Kanji (kinesiska tecken), är det så att det är obligatoriskt att lära sig i Japan.
Fram till 6:an lär man sig ca 1.000 kinesiska tecken och totalt ca 2.000 tecken när man har läst klart i gymnasium.

Toppen